تفاوت بین فیس لیفت و تغیر نسل خودرو چیست؟

تفاوت بین فیس لیفت خودرو و تغیر نسل آن چیست؟

آیا می دانید فیس لیفت خودرو چه تفاوتی با تغیر نسل دارد؟ قبل از آن می توانید مقاله ما در رابطه با فیس لیفت خودرو چیست را مطالعه کنید. به عنوان مثال وقتی می گویند نسل دوم تویوتا پرادو یا فیس لیفت جدید پرادو برای بسیاری سخت است که تشخیص دهند فیس لیفت چه تفاوتی با تغیر نسل دارد. وقتی صحبت از صنعت خودرو به میان می آید، چه در ایران یا هر کشور دیگری، خودروسازان باید هر سال یک خودروی جدید عرضه کنند. اما طراحی یک خودروی کاملا جدید به زمان و هزینه زیادی نیاز دارد. از این رو تولید کنندگان خودرو برای به روز کردن خط تولید ماشین های خود، معمولا به خودروهای خود تغیرات ظاهری یا تغیر نسل می دهند. اما این سوال برای کاربران پیش می آید که در هر دو صورت ما صاحب یک خودروی جدید می شویم، پس تفاوت یک خودروی فیس لیفت شده با نسل جدید آن چیست؟

بین فیس لیفت و تغیر نسل خودرو

قبل از اینکه وارد موضوع اصلی شویم، بهتر است بدانید که خودروساز چه نیازی به معرفی فیس لیفت دارد؟ همه ما چندین بار این را شنیده ایم و میدانیم که فناوری در حال تغیر است و هر روز چیزهای جدید و بسیار پیشرفته در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرند. صنعت خودرو هم از این قاعده به دور نیست و هر سال تغیر و تحولات عظیمی در آن ایجاد می شود. به عنوان مثال تولید خودروهای الکتریکی برای کاهش مصرف انرژی و بازدهی بالا یکی از تحولات عظیمی بود که در صنعت خودروسازی اخیرا مشاهده کردیم.

کیت فیس لیفت بدنه لندکروز

همانطور که در بالا هم گفتیم، ساخت یک خودرو از پایه زمان بر و هزینه زیادی دارد، از این رو سازندگان به تغیر نسل خودرو و همچنین فیس لیفت ماشین ها روی آورده اند. تا بلکه اینگونه بتوانند آپشن های جدید خود را در اختیار کاربران قرار دهند.

چه موقع می گویند یک خودرو دچار فیس لیفت شده؟ معمولا زمانی که اصطلاحات اندکی در سپرهای عقب و جلو یا چراغ های خودرو مشاهده می شود می گویند خودرو فیس لیفت شده که در موارد بسیاری تشخیص آنها از همدیگر کار آسانی نیست. همینطور در مورد فضای داخلی می توان گفت که تغیراتی در آن ایجاد می شود. تصویر پایین فضای داخلی یک خودروی تویوتا پرادو نسل چهارم را نشان می دهد که با وجود تغیرات نسبت به نسل سوم ولی هنوز فضای داخلی آن چنگی به دل نمی زند.

فیس لیفت تویوتا پرادو 2018

ما فیس لیفت خودرو و تغیراتی که شامل یک خودروی فیس لیفت می شود را با یک مثال برای شما توضیح می دهیم.

در سال 2020 پس از قانون های جدید آلایندگی Bs6، شرکت کره ای هیوندای یک فیس لیفت دقیق برای خودروی ورنا خود در نظر گرفته است. اگر چه ساختار اصلی همچنان به جای خود باقی مانده ولی چراغ های جلو جدید اولین نشانه از فیس لیفت ورنا به حساب می آیند. تغیر بعدی در جلوپنجره آن مشاهده می شود، جایی که هیوندای از یک جلوپنجره بزرگ برای ورنای جدید استفاده می کند. وارد خودرو که می شویم، ظاهر و احساس اصلی یکسان باقی می ماند اما تغیرات جزئی هم مشاهده می شود که مهمترین آنها استفاده از یک سیستم اطلاعات سرگرمی و یک دسته ابزار تمام دیجیتالی که قبل از هر چیزی چشم سرنشینان را جلب می کنند.

بسیاری از افرادی که دارای خودروهای تویوتا هستند و هنگامی که برای خرید کیت فیس تویوتا مراجعه می کنند، بیشتر از هزینه فیس لیفت آن می پرسند. اینکه هزینه فیس لیفت پرادو یا لندکروز شما چقدر می شود، بستگی به میزان تغیرات و همچنین سلیقه شما در استفاده از لوازم با کیفیت دارد. اینکه شما بخواهید از یک فیس لیفت با تغیرات فنی استفاده کنید، مطمئنا هزینه های بسیار زیادی برای شما به همراه خواهد داشت.

تغیر نسل خودرو چیست؟

برعکس فیس لیفت خودرو هنگامی که از تغیر نسل خودرو صحبت می شود، باید تغیرات بزرگتری را در ذهن خود تصور کنید. اگرچه خودروسازان با ارائه یک فیس لیفت از ماشین های خود می توانند تغیرات اندکی را در آن ایجاد کنند، اما هنگامی که ماشین را تغیر نسل می دهند دست سازندگان باز است تا تمامی بخش های خودرو را تغیر دهند و یک مدل بسیار متفاوت ایجاد کنند. نسل جدید یک خودرو نسبت به مدل گذشته دستخوش بسیاری تغیرات در تمامی بخش ها می شود. به عنوان مثال نسل چهارم پرادو با کد J150 تغیرات بسیاری نسبت به نسل سوم این خودرو با کد J120 شامل می شود که به صورت اساسی آن را تغیر داده و یک ساختار بسیار متفاوت را نسبت به مدل قبلی ارائه می دهد. گاهی اوقات خودروسازان هنگامی که یک خودرو را تغیر نسل می دهند حتی پلتفرم اصلی آن را هم تغیر می دهند. با این وجود هزینه های تغیر نسل یک خودرو بسیار گرانتر از فیس لیفت کردن آن است.

اگر بخواهیم نسل سوم و چهارم پرادو یعنی J150  را با J120 مقایسه کنیم، تفاوت هایی را مشاهده می کنیم که نشان دهنده یک فیس لیفت بزرگ هستند. اگر به ظاهر هر دو نگاه کنیم، تغیرات موثری در نسل کنونی مشاهده نمی کنیم. تمامی شرکت های خودروسازی هر چند سال یک بار خودروهای خود را از نظر ظاهری، فضای داخلی و همچنین ساختار شاسی خودرو که می تواند ابعاد آن را تعیین کند دچار تغیر و تحول می کنند.

تویوتا اسپایدر مرکز خرید لوازم جانبی تویوتا، کیت فیس لیفت پرادو و فیس لیفت لندکروز می باشد که در کمترین زمان ممکن فیس لیفت ماشین تویوتای شما را با بهترین کیفیت ارائه می دهد. برای اطلاعات بیشتر در این مورد تماس بگیرید، یا پشتیبانی آنلاین در واتساپ را کلیک کنید.

toyota-facelift 2020 (3)

تویوتا اسپایدر
بزرگترین مرکز فیس لیفت تویوتا در ایران

انجام فیس لیفت و تغییر ظاهر تمامی خودروهای تویوتا در ایران به جدیدترین مدل ها مثل 2022

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *