فیس لیفت خودرو چیست؟

فیس لیفت خودرو یعنی چه؟

آیا شما هم درک دقیقی از فیس لیفت خودرو ندارید و پس از روبرو شدن با عبارت هایی نظیر “خودرو فیس لیفت شده” یا “فیس لیفت جدید خودرو” به جستجو درباره این موضوع پرداخته اید؟ تویوتا اسپایدر به عنوان مرکز فروش کیت فیس لیفت تویوتا قصد دارد تا در این بخش از مقالات خود به طور کلی فیس لیفت خودرو را برای شما تعریف کند. به طور خلاصه، فیس لیفت خودرو شامل تغیرات ظاهری، داخلی و فنی خودرو می شود که معمولا خودروسازان برای معرفی آپشن های جدید خودروی خود را فیس لیفت می کنند.

فیس لیفت خودرو چیست و شامل چه مواردی می شود؟

اگر در تویوتا اسپایدر فیس لیفت تویوتا را مشاهده کنید، مطمئنا بیشتر متوجه موضوع می شوید. به عنوان مثال اگر دارای ماشین تویوتا پرادو 2012 هستید و دوست دارید که خودروی شما دارای آپشن های مدل 2015 باشد، بدون تعویض خودروی خود، با خرید کیت فیس لیفت پرادو می توانید از تمامی آپشن های مدل 2015 بر روی خودروی خود استفاده کنید. کاری که هزینه را کاهش می دهد و کمک می کند تا در کمترین زمان ممکن خودروی خود را از نظر فنی و ظاهری تغیر دهید.

اگر اطلاع داشته باشید یک عبارت فیس لیفت صورت هم وجود دارد که به معنی صاف کردن چین و چروک های صورت می باشد. در واقع هر دو به معنی ایجاد تغیرات ظاهری است، با این تفاوت که فیس لیفت خودرو شامل تغیرات فنی و بیشتر است. ما با ارائه مباحث زیر به شما می گوییم که فیس لیفت خودرو چیست و مهمترین تغیراتی که اعمال می شود کدامند؟

فیس لیفت به انگلیسی FaceLift یعنی چه؟

فیس لیفت یا اصطلاح صورت در جراحی عملی است که در آن چین و چروک ها گرفته می شوند تا چهره ای جوان تر به بیمار بدهد. هنگامی که در مورد فیس لیفت ماشین صحبت می شود، فیس لیفت اصطلاحی است که شامل مجموعه ای از ارتقاء در طراحی، بخش داخلی و مشخصات فنی یک خودرو به منظور حفظ جذابیت آن است.

امروزه خودروسازان ترجیح می دهند به جای چند تغیر بزرگ و اساسی مجموعه از تغیرات کوچک را اعمال کنند. با این وجود باید خیلی ماهر باشید تا بتوانید تفاوت های میان یک خودروی قبل و بعد فیس لیفت را تشخیص دهید. به عنوان مثال تشخیص تویوتا پرادو مدل 2013 از فیس لیفت جدید آن یعنی پرادو 2014 برای هر کسی راحت نیست. بیشتر تغیراتی که در فیس لیفت جدید ارائه می شود، مربوط به بخش های بیرونی نظیر سپرها، جلوپنجره، چراغ ها و شکل کاپوت است. البته تغیرات فنی هم مشاهده می شود که به نسبت تغیرات ظاهری کمتر هستند.

در داخل خودروهای فیس لیفت شده تغیرات معمولاً به همان اندازه ظریف هستند. شاید برخی از گزینه های تزئینی و تودوزی جدید، یا حتی طراحی جدید دریچه هوا  بتواند تغیرات بسیار بزرگی ایجاد کند. یک سیستم اطلاعات سرگرمی جدید با صفحه نمایش بزرگتر می تواند تغییر اساسی در کل داشبورد داشته باشد. فیس لیفت ممکن است شامل به ارتقاء موتوری، گیربکس ها، سیستم های کنترل شاسی وبخش های ایمنی خودرو نیز باشد. به خصوص اگر تغییرات بزرگی در قوانین مربوط به آلایندگی ها و ایمنی خودروها ایجاد شده باشد.

چرا ماشین ها فیس لیفت می شوند؟

سوالی که برای خیلی از کاربران پیش می آید، چرای فیس لیفت خودرو است. به راستی چرا باید خودرو را فیس لیفت کنند. ما هنگامی که مشتریان برای خرید کیت فیس لیفت خودروی خود، مثلا کیفت فیس لیفت لندکروز مراجعه می کنند، از آنها سوال می کنیم که چرا می خواهید خودروی خود را فیس لیفت کنید. مفهومی که می توان از پاسخ های کاربران برداشت کرد، استفاده از تجهیزات جدید برای افزایش ایمنی و رفاه سرنشینان، بهبود قدرت موتوری خودرو و جذابیت ظاهری آن است.

مطمئنا هر خودرویی معایبی دارد که، شرکت تولید کننده آن در قالب یک فیس لیفت جدید باید آنها را برطرف کند. به عنوان مثال تویوتا پرادو مصرف سوخت بالایی دارد که بسیاری از کاربران از این موضوع انتقاد می کنند و دوست دارند در فیس لیفت های جدید که ارائه می شود این مشکل برطرف شود. عوامل دیگری که باعث می شود تا یک خودروساز فیس لیفت جدیدی از خودروهای خود ارائه دهد، می تواند تغیر ظاهر خانوادگی خودرو باشد که به خودروسازان اجازه می دهد تا یک فیس لیفت جدید از خودروی خود ارائه دهند. همچنین رقابتی که میان خودروسازان وجود دارد، آنها را مجبور می کند تا آپشن های جدید را در قالب یک فیس لیفت جدید ارائه دهند.

فیس لیفت خودرو برای اولین بار چه زمانی اتفاق افتاد؟

شرکت خودروسازی فورد برای اولین بار در سال 1927 از یک فیس لیفت با طیف وسیعی از تغیرات برای ماشین های مدل T خود به کار گرفته بود. این خودرو در طول 19 سال فعالیت خود، جریان تقریبا ثابتی از بروزرسانی ها را دریافت کرد. اگر به تصویر پایین سمت راست نگاه کنید، فیس لیفت سال 1927 خودرویی بسیار متفاوت از مدل اصلی سال 1908 در پایین سمت چپ می باشد.

فیس لیفت خودرو چیست؟
فیس لیفت خودرو چیست؟

دیگر خودروسازان آمریکایی از این روش پیروی کردند و در دهه 1950 شاهد بروزرسانی های سالانه در محصولات این شرکت ها بودیم. به همین دلیل سن یک خودروی آمریکایی را معمولا با سال مدل آن محاسبه می کنند نه سال ساخت خودرو. یعنی کاربران می توانند با فیس لیفت کردن خودروی خود سن آن را کاهش دهند. خودروسازان در دیگر نقاط جهان تمایل ندارند که ماشین های خود را به طور مرتب و هر سال فیس لیفت کنند. به عنوان مثال خودروهایی نظیر لکسوس که در بریتانیا فروخته می شوند، تقریبا در نیمه عمر خود، معمولا سه یا چهار سال پس از عرضه اولیه فیس لیفت دریافت می کنند. نظیر لکسوس NX که در تصویر پایین مشاهده می کنید.

ممکن است قبل از تعویض خودرو دو به‌روزرسانی کوچک‌روی آن انجام شود. خودروهایی که بیش از شش تا هشت سال معمول در تولید باقی می مانند ممکن است در طول عمر خود دو یا سه فیس لیفت کامل دریافت کنند. به عنوان مثال، میتسوبیشی ASX از سال 2010 وجود داشته و اکنون در چهارمین فیس لیفت خود قرار دارد.

هزینه فیس لیفت یک خودرو چگونه است؟

تغییرات ایجاد شده در فیس لیفت معمولاً در قسمت‌هایی از خودرو متمرکز می‌شوند که به راحتی قابل تغییر هستند. به عنوان مثال سپرها، چراغ‌ها و غیره. اما حتی تغییرات کوچک در استایل و مشخصات خودرو هزینه زیادی برای طراحی، اجرا و بازاریابی دارد. این هزینه باید تامین شود، بنابراین فیس لیفت معمولاً به معنای افزایش قیمت خودرو است. اینکه چقدر این افزایش زیاد است بستگی به این دارد که تغییرات چقدر قابل توجه باشد، مثلا برای لندکروز از چند میلیون تا چند صد میلیون با توجه به میزان تغیرات می توان هزینه کرد.

شرایط خرید یک خودروی فیس لیفت شده چگونه است؟

بیشتر کاربران دوست دارند از آپشن های جدیدی که خودروسازان برای ماشین های خود در نظر می گیرند استفاده کنند. خودروهای فیس لیفت شده می توانند امکانات خودروهای جدید را با سطح هزینه کمتر در اختیار شما قرار دهد. اگر قصد خرید یک خودروی فیس لیفت شده را دارید، باید این را در نظر بگیرید که آن خودرو کدام بروزرسانی ها را شامل می شود. آیا فیس لیفت آن تنها شامل لوازم بدنه و داخلی است یا اینکه به صورت کامل فیس لیفت را دریافت کرده و از نظر فنی هم ارتقاء یافته است. اگر قصد خرید یک خودروی فیس لیفت شده را دارید، باید منتظر افزایش بهای خرید آن هم باشید. به عنوان مثال پرادو 2012 فیس لیفت شده قیمت بیشتری نسبت به تویوتا پرادو 2012 اصلی دارد.

برای اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید پشتیبانی آنلاین را کلیک کنید تا از طریق واتساپ با ما در ارتباط باشید. تویوتا اسپایدر به عنوان مرکز خرید انواع لوازم جانبی و آپشن های تویوتا  آماده است تا کیت فیس لیفت تویوتا پرادو و لندکروز را به بهترین کیفیت و قیمت به مشتریان عرضه کند.

 

toyota-facelift 2020 (3)

تویوتا اسپایدر
بزرگترین مرکز فیس لیفت تویوتا در ایران

انجام فیس لیفت و تغییر ظاهر تمامی خودروهای تویوتا در ایران به جدیدترین مدل ها مثل 2022

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *