مقایسه تویوتا کمری 2022 با تویوتا کرولا 2022

مقایسه تویوتا کمری 2022 با کرولا 2022

تویوتا کمری و کرولا دو تا از رایج ترین خودروهای امروزی در جاده ها هستند، نه فقط به دلیل فروش بالا یا محبوبیت زیاد، بلکه این خودروها دارای قدرت ماندگاری هستند و همیشه با ظرافت ویژه ای که دارند کاربران خود را راضی نگه داشته اند. در این بخش ما می خواهیم به مقایسه دو تا از پرفروش ترین سدان های بازار جهانی یعنی تویوتا کمری 2022 با کرولا 2022 بپردازیم.

خط تولید تویوتا در سال 2022 دو سدان کلاسیک چهار در را برای انتخاب ارائه می دهد – کمری و کرولا. این وسایل نقلیه با تفاوت های جزئی از نظر اندازه، قیمت مشابهی را به رانندگان ارائه می دهند. کمری کمی جادارتر از همتای خود است. علی‌رغم این تفاوت‌های جزئی، هر دو مدل به مجموعه‌ای از ویژگی‌های مشترک مجهز شده‌اند که توسط فناوری قابل اعتماد تویوتا برای عملکرد بهینه در هر زمان که به جاده می‌روید، مجهز شده‌اند.

کمری و کرولا به عنوان دو مورد از محبوب‌ترین خودروهای تویوتا، اغلب با هم مقایسه می شوند. اگر چه در زیر قاب تفاوت زیادی با هم ندارند، اما با طرح های مختلف برای خریداران طراحی شده اند. هر دو خودروی تویوتا کمری و کرولا 2022 با ویژگی های منحصر به فردی که دارند به گزینه ای جذاب برای مشتریانی که به دنبال سدان های برتر هستند تبدیل می کند. در ادامه از تویوتا اسپایدر مرکز فیس لیفت تویوتا همراه ما باشید تا بدانید کدامیک از نظر قیمت، ویژگی‌های ایمنی یا امکانات داخلی موقیت بهتری دارد!

اندازه و طراحی ظاهری

تویوتا کمری 2022 ابعاد سخاوتمندانه ای را هم برای مسافران و هم برای بار ارائه می دهد. این خودرو با طول 193 اینچ، عرض 72 اینچ و ارتفاع 56 تا 57 اینچ در مدل‌های مختلف، به راحتی پنج نفر را در خود جای می‌دهد در حالی که ظرفیت صندوق عقب جادار آن 15.1 فوت مکعب است – به علاوه نسخه هیبریدی آن ابعاد کمی مشابه را بدون ایراد ارائه می‌دهد.

تویوتا کرولا و کمری 2022 دارای فضای داخلی جادار هستند که راحتی و آزادی را برای مسافران فراهم می کند. ایده آل برای پنج نفر هنگام مسافرت های طولانی و هر دو مدل فضای پای زیادی را ارائه می دهند. در صندلی جلو کرولا تا 42.1 اینچ فضای پا وجود دارد. هر دو مدل به فضای بار بسیار زیادی مجهز هستند، مثلا 13.1 فوت مکعب در کرولا استاندارد یا 17.8 فوت مکعب در نسخه هاچ بک آن. با این وجود هنگام رفتن به مسافرت برای ماجراجویی لازم نیست که هیچ چیزی را جا بزارید.

سدان کرولا فضای داخلی عالی را ارائه می دهد و از همه بیشتر فضای زیادی برای راننده و سرنشین جلو وجود دارد. با 38.3 اینچ فضای سر، 42 اینچ فضای پا، 54 اینچ فضای شانه و 53.9 اینچ اتاق باسن در صندلی های جلو به تنهایی بدون احتساب فضای کافی که برای صندلی های عقب وجود دارد، با این وجود جای تعجب نیست که چرا این خودرو تا این حد محبوب است! مسافرانی که در عقب سوار می‌شوند دارای فضای سر 37.1 اینچی به همراه فضای سرشانه 51.7 اینچی و 51.3 اینچ باسن هستند. اگرچه در مقایسه با مدل هاچ بک این خودرو ممکن است برخی از تجملات قربانی شوند.

همانند کمری، کرولا نیز مدل هیبریدی دارد. کرولا هیبریدی فقط در پیکربندی سدان عرضه می شود. سدان های کمری و کرولا به طور قابل توجهی شبیه به هم هستند. آنها در مواردی نظیر خطوط بدنه، کناره های قسمت جلو و طراحی چرخ ها مشابه هستند.

با کمری و کرولا وارد دنیای روشنایی شوید. هر دو خودرو دارای چراغ‌های LED، چراغ‌های عقب و چراغ‌های ترمز هستند تا کاملا ایمن رانندگی کنید. تریم‌های بالاتر کمری همچنین بر روی چراغ‌های جلوی آن تأکید بیشتری دارد که باعث می شود تا هنگام شب مسیر را بهتر ببینید. در حالی که کرولا دارای چراغ‌های LED درجه یک و همچنین سیستم نورپردازی تطبیقی جلو است تا بتوانید همیشه جلو را ببینید – هر دو مدل دارای چراغ های دی لایت یا روشنایی در روز هستند. 

با کمری به سبک خاص و راحتی رانندگی کنید. سقف شیشه ای پانوراما اختیاری آن امکان عملکرد شیب دار را فراهم می کند و به شما دید باز از محیط اطرافتان را می دهد. برای سواری اسپرت‌تر، پتانسیل طراحی دو رنگ کرولا را با پانل‌های راکر جانبی و اسپویلر عقب آزاد کنید یا با انتخاب آینه‌های بیرونی خاص حرفه ای رانندگی کنید.

قابلیت های رانندگی

تویوتا کمری 2022 سه گزینه پیشرانه را در اختیار رانندگان قرار می دهد، از جمله یک 4 سیلندر 2.5 لیتری که 203 اسب بخار نیرو تولید می کند و یک موتور V6 5.3 لیتری با قدرت 301 اسب بخاری و گشتاور 267 پوند فوت برای حداکثر عملکرد. یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک برای قابلیت تعویض دنده نرم تر از همیشه ارائه می شود.

کمری بدون توجه به انتخاب موتور، تجربه رانندگی کم مصرفی را ارائه می دهد. مالکان می‌توانند تا 7.35 لیتر در 100 کیلومتر با نسخه 4 سیلندر درون شهر و 6 لیتر در هنگام گشت و گذار در بزرگراه‌ها انتظار داشته باشند. هنگامی که تویوتا کمری به پیشرانه V6 با عملکرد بالاتر مجهز می‌شود، رانندگان باید همچنان به اعداد چشمگیر 10.6 لیتر در خیابان‌های شهر و 7 لیتر در بزرگراه پی ببرید.

تویوتا کمری هیبریدی دارای یک موتور 4 سیلندر بنزینی قدرتمند 2.5 لیتری است که با دو موتور الکتریکی برای بهبود عملکرد و حداکثر راندمان ترکیب شده است. با ارائه 208 اسب بخار قدرت و در عین حال صرفه جویی در مصرف سوخت تا 4 لیتر در بزرگراه را به لطف این پیشرانه فراهم می کند.

اما تویوتا، کرولا 2022 را با مجموعه ای از سه پیشرانه طراحی کرده است تا نیازهای مختلف رانندگی را برآورده کند. موتور پایه، یک موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری کارآمد، 139 اسب بخار نیرو تولید می کند، در حالی که یک گزینه 2.0 لیتری این رقم را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و 168 اسب بخار قدرت دارد، که منحصراً در مدل های هاچ بک موجود است. هر دو پتانسیل عملکردی فراوانی را برای جاده های شهری و روستایی ارائه می دهند! برای کسانی که به دنبال راه‌حل‌های حمل‌ونقل سازگار با محیط‌زیست هستند، انواع کرولا هیبریدی از طریق جفت کردن یک موتور بنزینی با ظرفیت 1.8 لیتر در کنار دو موتور الکتریکی که در مجموع 121 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند، بازدهی قابل توجهی را فراهم می‌کنند.

کرولا و کمری دارای تفاوت های منحصر به فردی در سیستم انتقال خود هستند. با مدل‌های استاندارد و بنزینی هر خودرو، می‌توانید از تجربه‌های مختلف رانندگی با گیربکس متغیر پیوسته همراه با حالت‌های معمولی یا اسپرت برای تویوتا کرولا و قابلیت چهارچرخ محرک برای کشش عالی در پیاده‌روی صاف موجود در کمری لذت ببرید. اگر به دنبال یک تجربه AWD از خودروهای تویوتا هستید کرولا کراس جدید طراحی شده که بر اساس پلت فرم نوآورانه خود ساخته شده است این مهم را به شما ارائه می دهد.

کرولا هاچ بک راندمان سوخت قابل توجهی را ارائه می دهد، 7.3 لیتر در شهر و 5.7 لیتر در بزرگراه، با امتیاز ترکیبی 6.7 لیتر. حتی سطح تریم XSE نیز مصرف سوخت عالی 7.1 لیتر در 100 کیلومتر دارد. مدل های استاندارد 7.5/6.8 را ارائه می دهند در حالی که هیبریدی ها به ترتیب 4.3/4.5 دارند. آنها عملکرد عالی همراه با صرفه جویی قابل توجه در پمپ را ارائه می دهند.

کمری یک نیروگاه است که قدرت و گشتاور بیشتری برای افزایش شتاب دارد. مدل TRD تویوتا کمری با یک سیستم چهارچرخ محرک چشمگیر برای تقویت دینامیک فرمان و قابلیت های هندلینگ برتر خود، سطح بالایی از عملکرد را به رانندگان ارائه می دهد که با هیچ سطح تریم دیگری در هیچ یک از خودروها قابل مقایسه نیست.

راحتی، آپشن ها و عملکرد

به طور کلی، فضای داخلی تویوتا کمری 2022 در مقایسه با تویوتا کرولا 2022 مجلل تر است. مدل پایه کمری کاملاً اسپرت است، اما با صندلی‌های راحت و با قابلیت تنظیم صندلی های جلو به صورت برقی عرضه می‌شود. اینها با مواد پارچه ای با کیفیت بالا پوشانده شده اند. تریم XSE در داخل کاملاً مجلل است.

پنجره های برقی و قفل درب ها برای همه مدل ها به طور استاندارد استفاده می شوند. تویوتا از مواد نرم و لطیف زیادی به عنوان تزئینات داخلی کمری استفاده می کند. یک نمایشگر 10 رنگی Head-Up برای اطلاعات مهم درایور وجود دارد. این شامل گیج های دیجیتال و اطلاعات ناوبری است.

تویوتا با سیستم کنترل آب و هوای خودکار دو منطقه ای آسایش را برای افراد داخل کمری فراهم می کند. این سیستم دارای یک فیلتر هوا برای راحتی تنفس همه سرنشینان و یک دریچه عقب برای راضی نگه داشتن سرنشینان صندلی عقب است. تریم‌های بالاتر، کمپرسور الکتریکی، سنسورهای رطوبت و دریچه‌های اضافی در عقب را اضافه می‌کنند.

از صفحه نمایش لمسی استاندارد 7 اینچی گرفته تا صفحه نمایش های 9 اینچی اختیاری در سطوح تریم بالاتر، و حتی یک استریو AM/FM موجود که با رادیو SiriusXM® سازگار است همه توسط 6 بلندگو برای تنظیم اولیه صدا پشتیبانی می شوند. بعلاوه آمازون الکسا یا اپل کارپلی یا اندروید اتو خود را وصل کنید و از امکانات خوب آن استفاده کنید. با سیستم ارتقا یافته Audio Plus & Premium که دارای 9 بلندگوی JBL به همراه ساب ووفر برای صداهای باس شگفت انگیز و همچنین حجم صدا از یک آمپلی فایر هیچ نقصی در سیستم صوتی آن مشاهده نمی کنید.

در داخل تویوتا کرولا 2022 سطح تریم پایه، یک صندلی راننده با قابلیت کنترل دستی 6 جهته و یک صندلی سرنشین جلو با قابلیت کنترل دستی در 4 جهت وجود دارد. اینها با مواد پارچه ای تجهیز شده اند. کرولا هاچ بک صندلی های اسپرت-فابریک و بهتر در این سطح دارد. تریم های بالاتر یک صندلی راننده برقی در 8 جهت و یک صندلی برقی 6 جهته برای سرنشین جلو ارائه می دهند. 

تریم های بالاتر کرولا دارای روکش چرمی یا روکش SoftTex® هستند. آنها همچنین دارای گرمکن صندلی های جلو و فرمان گرم شونده هستند. کنترل خودکار آب و هوا استاندارد است، اما یک سیستم کنترل آب و هوای خودکار دو منطقه ای نیز موجود است که می توانید به صورت دلخواه از آن استفاده کنید. سیستم کنترل آب و هوا کرولا دارای فیلتر گرد و غبار است.

کرولا دارای یک فرمان 3 پره پویا است که به راننده سطح راحتی و کنترل بیشتری می دهد. برای کسانی که به دنبال تجمل بیشتر در سواری خود هستند، تریم های بالاتر دارای نورپردازی محیطی هستند تا هنگام عبور از جاده‌هایی که کمتر سفر می‌کنید، بهتر ببینید و واکنش بهتری داشته باشید. نمایشگرهای چند اطلاعاتی قابل تنظیم از 4.2 اینچ تا 7 اینچ را تجربه کنید که به رانندگان اجازه می دهد در یک نگاه به اطلاعات کلیدی دسترسی داشته باشند.

کرولا همان سیستم اطلاعات و سرگرمی پایه و تنظیمات صوتی کمری را دارد. دوباره یک صفحه نمایش لمسی 7 اینچی برای سطوح پایین تر وجود دارد. این بار، تریم های بالاتر به جای صفحه نمایش 9 اینچی کمری، دارای صفحه نمایش 8 اینچی هستند. شش بلندگو وجود دارد مگر اینکه یکی از آنها سیستم صوتی ارتقا یافته با 9 بلندگو JBL را دریافت کند. تنها مدل های هاچ بک کرولا دارای هشت بلندگو هستند.

سیستم اطلاعات سرگرمی کمری جدیدترین اتصالات را ارائه می دهد، از فناوری بلوتوث و سازگاری با آمازون الکسا استفاده می کند تا رانندگان را در حین رانندگی متصل نگه دارد. برای افزودن این ویژگی برتر صوتی، یک سیستم صوتی ارتقا یافته همراه با ساب ووفر و آمپلی فایر برای حداکثر کیفیت صدا گنجانده شده است.

عملکرد تأثیر زیادی بر تجربه رانندگی افراد دارد و کمری از نظر راحتی و صدا از سایر وسایل نقلیه پیشی می‌گیرد. یک امتیاز اضافی دیگر، کابین مجهز آن است که با امکانات دلپذیر یک سواری لذت بخش را تضمین می کند. در مقایسه با مدل های رقیب، با نادیده گرفتن عملکرد واقعاً برای کسانی که به دنبال تجمل هستند تویوتا کمری یک خودروی متمایز است.

مقایسه ایمنی تویوتا کرولا 2022 با کمری 2022

تویوتا کمری و کرولا مدل های 2022 دارای امکانات ایمنی فراوانی برای آسایش و امنیت شما هستند. از 10 کیسه هوا گرفته تا سیستم ایمنی هوشمند، و همچنین قفل های محافظ کودک، شیشه های عقب و صندلی های سیستم LATCH. هر مدلی امنیت نهایی را در تمام سفرها برای شما فراهم می کند.

تعهد تویوتا به ایمنی در فناوری پیشرفته پکیج Safety Sense آن مشهود است. رانندگان می توانند به ویژگی هایی مانند کنترل پایداری خودرو، هشدار خروج از خط با کمک فرمان، تشخیص پیش از برخورد برای عابران پیاده و تشخیص علائم جاده اعتماد کنند تا کنترل نهایی را حتی در مواقع اضطراری یا شرایط نامساعد آب و هوایی به آنها بدهد. با این سیستم های پیشرفته که به طور یکپارچه با هم کار می کنند، رانندگان از آرامش خاطر بیشتری برخوردار خواهند شد، زیرا می دانند هنگامی که پشت فرمان هستند نگرانی کمتری دارند.

هر تویوتا کمری و کرولا یک نمایشگر فشار تایر و یک دوربین دید عقب دارند. برای هر سرنشین کمربند ایمنی سه نقطه ای در نظر گرفته شده است. یک نمایشگر نقطه کور که حتی ترافیک متقابل عقب را ردیابی می کند، در تریم های بالاتر برای هر دو خودروی کمری و کرولا موجود است.

تویوتا همچنین برخی از ویژگی های ایمنی را مستقیماً در قاب و بدنه این خودروها تعبیه کرده است. هر دو کمری و کرولا دارای تیرهای درب برای استحکام بیشتر جهت محافظت از مسافران هستند. در جلو و عقب این خودروها بخش های جذب انرژی وجود دارد. پانل های بدنه که به صورت استراتژیک قرار گرفته اند با یک فولاد با مقاومت کششی بالا برای محافظت بیشتر ساخته شده اند.

وقتی صحبت از ایمنی به میان می‌آید، تویوتا از هیچ هزینه‌ای دریغ نمی‌کند و همیشه تلاش بر این داشت تا تمامی بخش های ایمنی خودروهای خود را رعایت کند. هر دو سدان کمری 2022 و کرولا 2022 اکثرأ ویژگی های مشابهی را به اشتراک می گذارند. خریداران می توانند هر یک از خودروها را با اطمینان خاطر انتخاب کنند، زیرا آنها برای ایمنی سطح بالا مهندسی شده اند و دارای تعداد زیادی از ویژگی های ایمنی استاندارد هستند. کاربران عزیز به پایان این بخش از مقالات تویوتا رسیده ایم، در صورت نیاز می توانید لوازم یدکی تویوتا خود نظیر کرولا، کمری، لندکروز، پرادو و همچنین کیت های فیس لیفت لندکروز و پرادو را به صورت حضوری یا آنلاین از ما خریداری نمایید.

toyota-facelift 2020 (3)

تویوتا اسپایدر
بزرگترین مرکز فیس لیفت تویوتا در ایران

انجام فیس لیفت و تغییر ظاهر تمامی خودروهای تویوتا در ایران به جدیدترین مدل ها مثل 2022

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *