مهمترین کارهایی که برای محافظت از رنگ بدنه خودرو باید انجام داد؟

9 اقدام اساسی برای محافظت از رنگ بدنه خودرو

ما در این بخش از مقالات تویوتا اسپایدر می خواهیم درباره محافظت از بدنه خودرو صحبت کنیم و اینکه چه کارهایی برای حفظ ظاهر زیبا و اولیه خودروی خود تا بلند مدت باید انجام دهیم. اگر تجربه خرید یک خودروی صفر کیلومتر را داشته باشید مطمئنا می دانید که بوی نو بودن خودرو چگونه است. هنگامی که بوی لاستیک های آن در داخل به خوبی استشمام می شود. از این بگذریم که بدنه آن چگونه برق می زند و دلبری می کند.

9 روش اساسی برای محافظت از رنگ خودرو

علاوه بر این اگر برای خرید یک خودروی کارکرده مراجعه کنید، اولین چیزی که نظر شما را جلب می کند، ظاهر تمیز و بدون خط و خش آن است. بسیاری از شما مطمئنا برای حفظ ظاهر زیبای خودروی خود از واکس، اسپری یا پولیش و غیره استفاده می کنید. اما راه های دیگری هم وجود دارد که با در نظر گرفتن آنها می توانید تا بلند مدت از رنگ بدنه خودروی خود در برابر خطرات احتمالی محافظت کنید.

تویوتا اسپایدر مرکز ارائه فیس لیفت لندکروز و دیگر ماشین های تویوتا است. در همین رابطه بسیاری از افرادی که برای ارتقاء فیس ماشین خود به عنوان مثال فیس لیفت لندکروز مراجعه می کنند، از ما می پرسند که چه کاری برای محافظت از رنگ ماشین خود باید انجام دهیم تا در دراز مدت همانند روزهای اول زرق و برق داشته باشد.

ممکن است قطعات مکانیکی ماشین شما در وضعیت خوبی قرار داشته باشد و ماشین به خوبی رانندگی کند. اما اگر ظاهر خوبی نداشته باشد، همچنان از رانندگی با آن خجالت می‌کشید، و اگر قصد فروش آن را داشته باشید مطمئنا قیمت آن مناسب نیست. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا خودروی خود را جدید نگه دارید، حتی اگر اینطور نباشد. برخی از این راه حل ها رایگان هستند و برخی هم نیاز به اندکی هزینه و تلاش دارند که در دراز مدت واقعا مفید هستند.

1. فیلم محافظ رنگ خودرو

در هنگام خرید یک خودروی لوکس، فیلم محافظ رنگ ضروری است. اگر تا به حال آرزو کرده اید که بتوانید ماشین خود را در پلاستیک بپیچید تا از آن محافظت کنید، شما تنها نیستید. در واقع، چند تولیدکننده وجود دارند که قبلا چنین ایده ای را داشتند.
فیلم‌های پلاستیکی در دسترس هستند که رنگ ماشین شما را از نمک و ماسه در زمستان و شن، حشرات، مدفوع پرندگان و شیره درختان در تابستان محافظت کنند. چندین برند معتبر وجود دارد، اما همه آنها به یک برنامه مناسب نیاز دارند، زیرا انجام آن زمان و حرفه مناسبی می خواهد.

استفاده از فیلم محافظ رنگ خودرو

ما فیلم محافظ رنگ XPel را توصه می کنیم، زیرا تغییر رنگ نمی‌دهد و بدنه خودرو را از خراش‌های ریز محافظت می کند.

2. شستشوی منظم با میله خاک رس و موم

در زمستان، شستشوی هفتگی به حذف نمک جاده قبل از اینکه به بدنه خودرو آسیب برسد کمک می کند. در تابستان، با فرض اینکه در جاده‌هایی با آلودگی زیاد رانندگی نمی‌کنید، می‌توانید هر 2 یا 3 هفته ماشین خود را شستشو دهید.

برای محافظت واقعی از رنگ ماشین خود، یک شستشوی دستی حرفه ای با یک لایه خاک رس و بعد از آن هم موم با کیفیت بسیار کاربردی است. این کار را هر چند وقت یکبار که توانایی مالی دارید و حداقل دو بار در سال انجام دهید.

9 روش اساسی برای محافظت از رنگ خودرو

شستشو با میله خاک رس یک مرحله ضروری است که اغلب نادیده گرفته می شود. این تمام ذرات باقیمانده پس از شستشو را از بین می برد، زیرا صابون اغلب نمی تواند چیزهایی مانند گرد و غبار را از بین ببرد. اغلب بقایای ریز گرد و غبار روی بدنه ماشین وجود دارد که فقط میله سفالی چسبنده می تواند آن را از بین ببرد.

اکثر مردم نمی توانند هزینه شستشوی هفتگی ماشین را بپردازند، چه رسد به اینکه هر ماه جزئیات حرفه ای را انجام دهند. با این حال، تا جایی که می توانید، حتی یک کارواش ساده برای خودروی خود در نظر بگیرید.

3- ترمیم و خش گیری رنگ بدنه خودرو

همانطور که می دانید رنگ بدنه خودرو در صورت تماس با اشیاء مختلف دچار خط و خش می شود که در صورت عدم ترمیم آنها دچار زنگ زدگی شدید می شود. هر خراشی که بر روی سطح بدنه ماشین شما پیدا می شود، فرصتی برای شروع زنگ زدگی بدنه خودرو است. خراش های سطحی و کوچک را می توانید با استفاه از خمیر دندان ترمیم کنید اما خراش بزرگتر را که در تماس با یک فلز تیز به وجود آمده اند سعی کنید لکه گیری کنید تا از گسترش زنگ زدگی بر روی بدنه ماشین جلوگیری کنید.

4- از پخش شدن لکه های زنگ زدگی جلوگیری کنید

اگر لکه زنگ زدگی را مشاهده کردید، بهتر است فوراً با آن مقابله کنید تا از پخش شدن آن جلوگیری کنید. در حالت ایده‌آل می‌توانید به یک مرکز متخصص رنگ خودرو مراجعه کنید. اما اگر می خواهید خودتان زنگ زدگی بدنه ماشین را برطرف کنید، بهتر است که هر چه سریعتر دست به کار شوید و با استفاده از روش های مناسب از پخش شدن لکه های زنگ زدگی رنگ خودرو جلوگیری کنید.

5- رعایت فاصله هنگام پارک با خودروهای مجاور

یکی از مهمترین اقدامات برای جلوگیری از ایجاد خط و خش بر روی بدنه خودرو، رعایت فاصله با خودروهای مجاور هنگام پارک کردن است. همیشه از پارک کردن خودروی خود در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد جلوگیری کنید. این بسیار ضروری است، چرا که بچه های بازی گوش از روی ناخودآگاهی می توانند به ماشین شما صدمه هایی از این قبیل وارد کنند. شاید پیدا کردن یک مکان خلوت برای پارک کمی سخت باشد ولی ارزش این را دارد که از خراب شدن رنگ خودروی خود جلوگیری کنید.

6- هنگام باز کردن درب های ماشین احتیاط کنید

بیشتر خودروهای مدرن امروزی دارای سیستم ورود بدون کلید هستند که دردسرهای زیادی را برای شما به حداقل می رساند. اما اگر خودروی شما از این دسته نیست، هنگام باز کردن درب ماشین احتیاط کنید. کلیدها یک قطعه فلزی هستند که در اثر برخورد با بدنه ماشین به راحتی خط و خش ایجاد می کنند. هنگامی که در خودروی خود کلید می اندازید سعی کنید با دقت بیشتری این کار را انجام دهید. علاوه بر این از آویز کردن زنجیر یا سر کلیدی های فلزی به سوئیچ ماشین خودداری کنید.

7- نصب گل پخش کن خودرو برای محافظت از بدنه خودرو

همانطور که همه شما می دانید گلگیرها، شلگیر و گل پخش کن ها از اجزای مهم بدنه ماشین  به حساب می آیند که از خودرو و چرخ ها در مقابل خطرات برخورد اشیاء محافظت می کنند. اما شلگیرها و گل پخش کن ها نقش بیشتری در این باره دارند. هنگامی که خودروی شما در یک مسیر خاکی در حال حرکت است ذرات ریز و درشت زیادی توسط لاستیک های ماشین به سمت بدنه خودرو  پرتاب می شود که می تواند به رنگ آن آسیب جدی وارد کند. بیشتر افراد که اهمیت زیادی برای ظاهر و رنگ بدنه خودروی خود قائل هستند همیشه تلاش می کنند تا شلگیرها و گل پخش کن های خود را در سلامت کامل قرار دهند. گل پخش کن یا فلپ ها برای هر 4 چرخ ماشین قابل نصب هستند که از پخش شدن آب، خاک، لجن های نمکی و سنگ های ریز و درست بر روی بدنه ماشین جلوگیری می کنند.

8- هنگام پاک کردن برف از روی ماشین مراقب باشید

هنگام بارش برف مطمئنا حجم زیادی از آن بر روی اتاق ماشین می نشیند که برای برداشتن آن باید از یک وسیله مناسب استفاده کنید. اما اگر قصد دارید از یک اشیاء تیز یا آهنی استفاده کنید، باید نهایت دقت را به خرج دهید تا هنگام تماس با بدنه ماشین آسیبی به رنگ آن وارد نکند. اما اگر از ابزار نامناسبی استفاده کنید یا بی دقت از آن استفاده کنید، خراش برف و یخ شما می تواند به رنگ آسیب برساند.

پاک کردن برف از روی ماشین با ابزار مخصوص

9- استفاده از روکش یا چادر ماشین

شاید درباره خطرات اشعه UVA و UVB نور خورشید شنیده باشید. اینها به شدت رنگ خودرو را تحت تاثیر قرار می دهند و باعث فرسودگی آن می شوند. بسیاری از  مجتمع های تجاری و ساختمان های مسکونی امروزه دارای پارکینگ های سرپوشیده هستند که نیازی به استفاده از روکش یا چادر نیست. اگر رنگ درجه یک دارید که واقعاً می خواهید از آن محافظت کنید، باید از آن در برابر نور خورشید محافظت کنید.

استفاده از چادر یا روکش ماشین برای محافظت از رنگ بدنه آن

روکش های قابل حمل خودرو در دسترس هستند که نه تنها در برابر نور خورشید، بلکه از خطرات ناشی از فضله پرندگان، شیره درختان و گرده نیز محافظت می کنند. شما می توانید چادر ماشین خود را هر جا که می روید با خود ببرید.

toyota-facelift 2020 (3)

تویوتا اسپایدر
بزرگترین مرکز فیس لیفت تویوتا در ایران

انجام فیس لیفت و تغییر ظاهر تمامی خودروهای تویوتا در ایران به جدیدترین مدل ها مثل 2022

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *