بررسی تویوتا لندکروز VX 2022

بررسی تویوتا لندکروز VX 2022

در این بخش از مقالات خودرو تویوتا اسپایدر به بررسی تویوتا لندکروز vx 2022 می پردازیم. شاید زمانی که تویودا در سال 1926 شرکت تویوتا را تاسیس کرد، تصور اینکه روزی خودروهایی با این همه محبوبیت تولید کند بسیار سخت بود. تویوتا لندکروز به عنوان قوی ترین SUV موجود در بازار جهانی محصول اصلی این خودروساز ژاپنی است که برای اولین بار در سال 1951 به عنوان یک خودروی نظامی به درخواست ارتش آمریکا توسط شرکت تویوتا تولید شد. تویوتا اسپایدر مرکز خرید کیت فیس تویوتا در ادامه لندکروز 2022 را برای شما بررسی می کند.

بررسی تویوتا لندکروز Vx 2022

vx 2022 از سری 300 خودروهای لندکروز است که با قیمت 113.900 دلار توسط شرکت تویوتا عرضه می شود. اگر شرایط واردات خودرو به گونه ای تنظیم شود که بتوان این خودروی شاسی بلند محبوب را وارد ایران کرد، مطمئنا با قیمتی بسیار فراتر از قیمت تولید کننده به مشتریان ایرانی عرضه می شود، چرا که وارد کنندگان هزینه های گمرکی و حمل و نقل زیادی را متحمل می شوند تا این خودروها را وارد کنند. ولی ناگفته نماند که ممنوعیت ورود ماشین های خارجی به بازار ایران همچنان به روال قبلی خود باقی است. اما بشتر از گذشته این محصول میهمان بازارهای خاورمیان است، زیرا جایی در بازارهای ایالات متحده ندارد و در اروپا هم که خودروهای برقی به رشد فوق العاده ای رسیده اند.

طراحی بیرونی لندکروز VX 2022

برای شروع بررسی ابتدا به قسمت جلویی بدنه آن خیره می شویم، جایی که یک جلو پنجره برجسته و پرزرق و برق بیشتر از هر چیزی نگاه کاربران را خیره و جلب خود می کند. چراغ های کاملا جدید و راهنماهای متحرک از دیگر ویژگی های طراحی جلوی این خودروی تجملی به حساب می آیند. چراغ های جلو که برای مدل های 2022 لندکروز به کار رفته اند از واحدهای LED تشکیل می شوند و کیفیت نور بسیار بالایی دارند.

در زیر چراغ ها هم یک جلو پنجره کوچک قرار دارد که جلوه زیباتری به چراغ ها می بخشد. چراغ های مه شکن جلو هم از LED ساخته شده اند. به آینه های بغل که نگاه می کنیم، تغیرات زیادی را به جز باریک شدن راهنمای روی آینه ها مشاهده نمی کنیم.

چرخ های 20 اینچی با پوشش برنز خاکستری ظاهر خیره کننده ای به خودرو می بخشند. همچنان که به دور لندکروز vx2022 می چرخیم، با راهنماهای عقب روبرو می شویم که طراحی نوارها اندکی تیزتر شده است. در قسمت عقب چیزهای زیادی برای توضیح وجود ندارد. نوشته لندکروز بر قسمت عقب و بر روی درب صندوق عقب باریک تر شده و فاقد زمینه کروم است. درب عقب را با فشار یک دکمه می توانید به راحتی باز کنید و به فضای صندوق عقب دسترسی پیدا کنید. دو عدد صندلی ردیف عقب با دکمه های مخصوص به سمت جلو جمع می شوند تا از حداکثر فضای عقب ماشین استفاده کنید.

بررسی تویوتا لندکروز Vx 2022

طراحی داخلی لندکروز vx 2022 مدرنیزه می شود

هنگامی که وارد کابین خودرو می شوید حس فوق العاده ای به شما دست می دهد که بسیار بی نظیر است و نشان از مدرنیزه شدن فضای داخلی دارد. در مرحله اول فضای باز کابین به شما احساس راحتی می بخشد. طراحی هر بخش از آن دچار تغیر و تحول شده که مطمئنا رضایتمند است. از جمله این امکانات داخلی می توان به کیلومتر سنج دیجیتال جدید و صفحه نمایش لمسی 12.3 اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی اشاره کرد. در کنار اینها سیستم صوتی JBL بسیار فوق العاده است.

طراحی داخلی بیشتر از روکش های چرمی و البته بخش هایی از آن نظیر کنسول وسط از طراحی چوبی با کیفیت و رنگ بی نظیر ساخته شده است. دوخت های بسیار مقاوم که باعث دوام عالی بافت های داخلی می شود. روکش افقی داشبورد به افزایش فضای دید راننده کمک می کند.

اگر به فرمان خودرو نگاه کنید، دکمه های زیادی بر روی آن تعبیه شده اند که هر کدام یک عمل خاص را مدیریت می کند. به عنوان مثال در سمت چپ دکمه های صوتی و دکمه های افزایش و کاهش صدا قرار دارند. در سمت راست هم دکمه های تماس تلفنی و دکمه های تنظیم سرعت کروز قرار دارند که می توانید محدودیت سرعت تنظیم کنید.

در کنار اهرم دنده دکمه ترمز دستی الکتریکی قرار دارد و در جلوی آن هم دکمه سیستم انتقال قدرت به 4 چرخ را داریم. دکمه CRAWL مخصوص مسیرهای سخت است که می توانید در مواقع مورد نیاز از آن استفاده کنید. کنسول مرکزی از نو طراحی شده و از هر دو سمت باز می شود. دارای یک یخچال با فضای مناسب برای نگهداری خوراکی ها و آشامیدنی های شما در طول سفر است. تنظیم موقعیت صندلی ها به وسیله دکمه هایی که بر روی درها قرار دارند صورت می گیرد. همچنین دکمه هایی برای تنظیم گرم کن و خنک کننده صندلی ها بر روی داشبورد درج شده است. بر روی درها همچنین دکمه های قفل کودک و آینه های جمع شونده قرار دارند.

به قسمت عقب خودرو (صندلی های ردیف دوم) که وارد می شویم در مرحله اول سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی مشاهده می شود که در بالای هر صندلی سرنشین جلو و دقیق روبروی سرنشینان عقب قرار دارند. در کنسول وسط هم صفحه کنترل تهویه هوا برای صندلی های عقب را مشاهده می کنید. فضای مناسب به سرنشینا احساس راحتی می دهد و در مسافرت های طولانی کسل کننده نیست.

سواری لندکروز VX 2022 چگونه است؟

در حالی که ابعاد و بیشتر نکات ظاهری این SUV قدرتمند تویوتا سری 300 کاملا مشابه با سری 200 است ولی در زیر پوست آن تغیرات جامعی وجود دارد. دو تغیر اساسی مشاهده می شود، اول اینکه شاسی یا فریم به طور اساسی پایه تغیر این ساو جدید است و شهرت لندکروز را برای سواری ایده آل در مناطق ناهموار حفظ می کند. تغیر دوم در زیر کاپوت آن وجود دارد، جایی که لندکروزر سری 300 موتور V8 خودروی قبلی را حذف می کند تا یک واحد 3.3 لیتری توربوشارژ دوقلو و دیزلی کارآمدتر V6 با قدرت 227 کیلووات (304 اسب بخار) در 4000 دور در دقیقه و 700 نیوتن متر گشتاور بین 1600 تولید کند. 2600 دور در دقیقه و خروجی هایی که 27 کیلووات/50 نیوتن متر عددهایی هستند که نسبت به مدل قدیمی افزایش یافته اند.

بررسی تویوتا لندکروز Vx 2022

در دنیای واقعی، موتور V6 دیزلی لندکروزر vx 2022 یک پیشرانه عالی است. در همه جا سریعتر از V8 قدیمی احساس می‌شود، و هنگام بلند شدن، غرغر غیرمعمول اما لذت‌بخشی دارد. سرعت 0 تا 100 کیلومتر این خودروی لندکروز 8 ثانیه ثبت شده است. گیربکس ارائه شده برای سری 300 لندکروز قرار است به زودی برای پسر عاموی لندکروز یعنی لکسوس LX ارائه شود. خودرویی که در آینده نزدیک با موتور 3.5 لیتری توئین توربو V6 تاندرا بدون دستیار هیبریدی عرضه می شود.

پلتفرم بدنه روی قاب TNGA-F دوباره مهندسی شده که محکم تر از قبل است و همانطور که وعده داده شده بود، پویایی آن بهبود یافته است. دیگر احساس خوبی که لندکروز جدید به رانندگان می دهد، فرمان پذیری آن است. اگر چه تویوتا می توانست از این هم فراتر برود، ولی باز هم در بین خودروهای شاسی بلند بهترین ها را ارائه می دهد.

استاندارد ایمنی ANCAP در ابتدای سال جاری امتیاز پنج ستاره تصادف و ایمنی را به لندکروزر سری 300 اعطا کرد و نشان داد که سیستم‌های ایمنی نیمه خودران آن به خوبی تنظیم شده‌اند – به‌ویژه AEB با حسگر تشخیص عابر پیاده که حتی هنگام چرخش در یک تقاطع کار می‌کند. لندکروز جدید همچنین دارای سیستم هشدار عبور از خط را دارد که بسیار عالی عمل می کند.

مصرف سوخت لندکروز سری 300 بهبود یافته و اکنون برای هر 100 کیلومتر رانندگی حدود 10 لیتر سوخت مصرف می کند. مصرف سوخت لندکروز با موتور V6 حدود 20 تا 30 درصد کاهش یافته است. البته ارقامی که در رانندگی درون شهری ثبت شده کمی بیشتر بود، یعنی حدود 11 تا 12 لیتر.

اگر چه لندکروز VX 2022 راهی به بازار ایران پیدا نمی کند، اما می توانید از کیت فیس لیفت آن بر روی لندکروز قدیمی تر خود استفاده کنید. برای خرید کیت فیس لیفت لندکروز به فروشگاه تویوتا اسپایدر مرکز خرید لوازم جانبی تویوتا و کیت فیس تویوتا مراجعه کنید.

toyota-facelift 2020 (3)

تویوتا اسپایدر
بزرگترین مرکز فیس لیفت تویوتا در ایران

انجام فیس لیفت و تغییر ظاهر تمامی خودروهای تویوتا در ایران به جدیدترین مدل ها مثل 2022

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *