تویوتا لندکروز هیبریدی در گزینه های بنزینی و دیزلی عرضه می شود!

تویوتا لندکروز هیبریدی در گزینه های بنزینی و دیزلی عرضه می شود!

با تشدید هنجارهای آلایندگی، برقی شدن برای شاسی بلند پرچمدار تویوتا اجتناب ناپذیر است؛
دو موتور هیبریدی برای آینده گزارش شده است، یکی بنزینی و دیگری دیزلی؛
لندکروز برقی شده با اروپا، ژاپن و استرالیا مرتبط است؛
عرضه لندکروز 300 در ایالات متحده در آینده دور امکان پذیر است؛

پس از عرضه لندکروز در سال 2021، تویوتا در وب سایت ژاپنی خود اعلام کرد که یک دوره انتظار 4 ساله برای سری جدید تویوتا لندکروزر در بازار محلی وجود دارد. پس از دریافت تعداد زیادی سفارش برای این شاسی بلند، تویوتا عذرخواهی کرد و دوره انتظار نزدیک به 5 سال را تایید کرد. علاقمندانی که قصد تغییر فیس لیفت لندکروز خود را دارند به تویوتا اسپایدر مراجعه کنند. 

تویوتا لندکروز 300 مدل 2022 را در 9 ژوئن 2021 در دبی امارات معرفی کرد. این مدل نسل جدید با نام داخلی “Toyota J300” جانشین سری J200 است که در سپتامبر 2007 معرفی شد.

تویوتا لندکروز هیبریدی در گزینه های بنزینی و دیزلی عرضه می شود!

در این بخش، هر آنچه که در مورد تویوتا LC300 شناخته شده است را مورد بحث قرار می دهیم. تویوتا اسپایدر از یک مدل هیبریدی در حال توسعه برای آینده نزدیک می گوید. البته تویوتا به طور رسمی مدل هیبریدی را برای خانواده LC تایید نکرده است و با دوره انتظار طولانی، ممکن است نوع الکتریکی آن قبل از سال 2024 ظاهر نشود.

طراحی بیرونی

تویوتا لندکروزر 2022 دارای طراحی کلاسیک شاسی بلند است که به شیوه ای مدرن تفسیر شده است، دقیقاً همان چیزی که طرفداران سرسخت لندکروز انتظار دارند. ستون‌ها و روکش‌های عمودی، کاپوت با موقعیت بالا، خطوط بدنه مستقیم، و ساختار جعبه‌ای شکل به آیرودینامیک توجه چندانی نمی‌کنند، اما این چیزی است که خودروهای سبک 4WD می‌خواهند.

تویوتا لندکروزر 2022 ظاهری آشنا دارد اما در یک آواتار شیک تر. در جلو، چراغ‌های سه چشمی باریک‌تر، صاف‌تر و از نظر فناوری پیشرفته‌تر هستند. مشبک رادیاتور دارای طراحی تمیزتر با چهار لت افقی است و کاپوت دارای یک فرورفتگی لوله ای در مرکز است. تصاویر چندین طرح سپر را نشان می‌دهد، از جمله یک نوع مقاوم‌تر برای تریم GR Sport.

جلو پنجره ها نیز طراحی جدیدی دارند اما تغییر محسوس است. آینه های جانبی شکلی منحنی دارند. LC200 در مقایسه با این گرین هوس یا همان شیشه های جلو، عقب و جانبی ساده تری داشت. اما در قسمت عقب، چراغ‌های خطر باریک‌تر، عریض‌تر و پیشرفته‌تر هستند و هیچ نوار کرومی روی درب عقب برای حفظ طراحی شیک آن وجود ندارد. 

طراحی داخلی

تویوتا فضای داخلی لندکروزر را با داشبوردی که باریک‌تر به نظر می‌رسد، فرمان فشرده‌تر و شبیه به خودرو، سیستم اطلاعات سرگرمی با نمایشگر عریض و شناور، و کنسول کف بسیار شیک زیباتر کرده است. هر چند کنترل های آنالوگ کمتری وجود دارد، اما این همان چیزی است که طرفداران لندکروزر بیشتر دوست دارند. دستگیره درها از تویوتا ونزا جدید تقلید می کند.

تویوتا لندکروز هیبریدی در گزینه های بنزینی و دیزلی عرضه می شود!

پانل ابزار دارای نمایشگر اطلاعات راننده بسیار بزرگتر و بصری تر است که بین سرعت سنج و دور شمار قرار گرفته است. تویوتا یک خوشه ابزار نیمه دیجیتال را در دو نسخه ارائه می دهد که هر دو دارای سرعت سنج آنالوگ هستند. مدل پایه لندکروز دارای یک نمایشگر اطلاعات درایور 4.2 اینچی بین آنها است، در حالی که نسخه بالاتر دارای نمایشگر اطلاعات راننده 7 اینچی است. با این حال، فضای داخلی لندکروز جدید در مقایسه با اس یو وی های بزرگی که در چند سال اخیر وارد شده اند، هنوز نسبتاً سنتی است.

سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی 12.3 اینچی، نمایشگر هدآپ، شارژ بی سیم، سیستم کنترل آب و هوای چهار منطقه ای، شش پورت USB (دو پورت در جلو و چهار پورت در عقب) از دیگر آپشن های داخلی این خودرو به حساب می آیند.

لندکروز 300 اولین خودروی تویوتا است که دارای مانیتور Multi-Terrain است که موانع پیش رو را از دید راننده بر روی نمایشگر مرکزی نمایش می دهد. این یک نمای لحظه ای از سطح جاده در زیر و بلافاصله اطراف وسیله نقلیه و موقعیت چرخ ها را ارائه می دهد. یک سیستم جدید Multi-Terrain Select به طور خودکار مناسب ترین حالت رانندگی را پس از بررسی سطح جاده انتخاب می کند.

مشخصات فنی لندکروز 300

تویوتا می گوید که لندکروز 300 تقریباً به اندازه لندکروزر 200 طول و عرض دارد. همین امر در مورد فاصله بین دو محور و زوایای خروج و ورود نیز صدق می کند.

تویوتا برای مدل هایی مانند لندکروزر جدید، توندرا و نسل بعدی تویوتا پرادو، TMC نسخه پلت فرم جدید TNGA به نام TNGA-F را توسعه داده است. فریم یا بدنه سری 300 لندکروز 200 کیلوگرم سبکتر از مدل قبلی خود است. سیستم تعلیق دینامیکی جنبشی الکترونیکی (e-KDSS) در LC300 موجود است. تویوتا می‌گوید که لندکروز به لطف تعلیق بزرگ تر که با از کار انداختن موثر میله های تثبیت کننده جلو و عقب به دست می آید عملکرد فوق‌العاده‌ای را در خارج از جاده ارائه می دهد.

تویوتا لندکروز هیبریدی

شان هانلی، معاون فروش و بازاریابی تویوتا در استرالیا، گفته بود که این شرکت در نظر دارد تا سال 2030، طبق گزارش CarsGuide، خط تولید استرالیایی خود، از جمله شاسی بلندهای آفرود نظیر لندکروزر و پرادو را برقی کند. همچنین خاطر نشان کرد که استرالیا و ژاپن می توانند جزو اولین بازارهای جهان باشند که لندکروز هیبریدی را دریافت می کنند. از آنجایی که استرالیا از بزرگترین بازارهای آفرود به حساب می آید، امید زیادی به خرید نسخه هیبریدی لندکروز در آینده نزدیک خواهند داشت. علاوه بر این استرالیا مکان مناسبی برای عرضه اولین نسخه از لندکروز هیبریدی است. از آنجایی که تویوتا موتور در سال 2021 اعلام کرده بود که حدود 30 کانسپت برقی از تویوتا و لکسوس تا سال 2030 روانه بازار می شوند، امیدها برای محقق شدن این رویای لندکروزی هیبریدی هم بیشتر می شود.

طبق گزارش رسانه های ژاپنی، تویوتا برای برقی کردن لندکروزر و لندکروز پرادو سه گزینه را در نظر گرفته که عبارتند از موارد زیر:

هیبرید ملایم

یک سیستم هیبریدی ملایم راه‌حلی بهینه برای انواع خودروی شاسی بلند است زیرا فول هیبریدی‌ها نسبتاً سنگین‌تر هستند و تویوتا لندکروزر موجود هم یک هیولای سنگین است. یک سیستم هیبریدی ملایم نسبتاً سبک‌تر است و می‌تواند بخشی از آلاینده‌های SUV را به لطف سیستم استارت-استاپ و ترمز احیاکننده با بازیابی انرژی، کاهش دهد و در عین حال از افزایش قیمت هم جلوگیری می کند.

هیبریدی i-Force Max

رسانه های ژاپنی همچنین حدس می زنند که موتور 3.5 لیتری V6 نوع موتوری است که کاملاً برقی می شود. این می تواند همان پیشرانه i-Force Max از تویوتا توندرا باشد که یک موتور الکتریکی نیز دارد. در تویوتا توندرا، این پیشرانه هیبریدی بخش‌هایی از قدرت و گشتاور خودرو را تولید می‌کند. ارقام اصلی 437 اسب بخار و 790 نیوتن متر است و قدرت آن از طریق یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک به تمام چرخ ها ارسال می شود.

این موتور الکتریکی می تواند از یک باتری 288 ولتی نیکل متال هیدرید (Ni-MH) نیرو بگیرد و با استفاده از ترمز احیا کننده، کارایی خودرو را در سرعت های پایین بهبود بخشد. مانند تمام خودروهای هیبریدی تویوتا، موتور الکتریکی به کاهش آلاینده ها و بهبود مصرف سوخت کمک زیادی می کند زیرا مسافت های محدودی را در حالت EV طی می کند.

دیزل هیبریدی

گزارش Best Car که در 30 جولای 2021 منتشر شد، حاکی از آن است که تویوتا در حال توسعه یک موتور هیبریدی 2.5 یا 3.5 لیتری دیزلی است. در 5 نوامبر 2022، همچنین نشان داد که این شرکت از دو موتور برای کمک به این موتور استفاده خواهد کرد که هر دو با باتری لیتیوم یون کار می کنند. تویوتا می تواند این مدل را به بازارهایی که دیزل را بنزین ترجیح می دهند اختصاص دهد.

ایمنی لندکروز جدید

تویوتا لندکروز جدید در برنامه ارزیابی خودروهای جدید استرالیایی (ANCAP) در 20 ژانویه 2022 رتبه 5 ستاره ایمنی را کسب کرده است. این رتبه بندی ایمنی برای همه لندکروزهای عرضه شده در استرالیا و نیوزلند اعمال می شود، به جز نسخه GR Sport که هنوز رتبه بندی نشده است.

این خودروی شاسی بلند و آفرود امتیاز 89 درصد در حفاظت از سرنشینان بزرگسال، 88 درصد در حفاظت از سرنشینان کودک، 81 درصد برای حفاظت از عابران آسیب‌پذیر جاده و 77 درصد برای سیستم‌های کمک ایمنی کسب کرده است. پایه های لندکروزر مستحکم است زیرا بر اساس پلت فرم جدید GA-F مبتنی بر TNGA ساخته شده است که وزن لندکروز را تا 200 کیلوگرم کاهش داده و استحکام ساختاری آن را بهبود بخشیده است.

این شاسی بلند همچنین مجهز به تجهیزات ایمنی با 8 کیسه هوا، ترمز اضطراری خودکار، سیستم کمکی حرکت بین خطوط (LKA)، هشدار خروج از خط (LDP) و حفظ خطوط اضطراری (ELK) است. یک سیستم کمک سرعت پیشرفته در تمامی مدل ها به صورت استاندارد به کار گرفته شد.

برای اطلاعات بیشتر درباره تویوتا لندکروز جدید و همچنین تویوتا لندکروز 200 به وب سایت تویوتا اسپایدر مرکز خرید لوازم یدکی لندکروز در ایران مراجعه کنید. اینجا مرکز ارائه خدمات ماشین های تویوتا از جمله لندکروز و پرادو می باشد.

toyota-facelift 2020 (3)

تویوتا اسپایدر
بزرگترین مرکز فیس لیفت تویوتا در ایران

انجام فیس لیفت و تغییر ظاهر تمامی خودروهای تویوتا در ایران به جدیدترین مدل ها مثل 2022

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *