نسل بعدی تویوتا پرادو با پیشرانه الکتریکی هیبریدی عرضه می شود

تویوتا نسل بعدی پرادو را با پیشرانه الکتریکی هیبریدی عرضه می کند

خواهر و برادر کوچکتر لندکروزر پس از 14 سال یک طراحی مجدد کامل دریافت می کند گفته می شود که با 2 پیشرانه هیبریدی عرضه می شود، البته گمانه زنی ها در مورد دیزل هیبریدی نیز وجود دارد. تا پایان این بخش از تویوتا اسپایدر مرکز خرید لوازم یدکی پرادو همراه ما باشید.

رسانه های ژاپنی انتظار دارند در تابستان 2023 تویوتا عرضه این نسل را از سر بگیرد. راه اندازی بین المللی می تواند به صورت مرحله ای برنامه ریزی شود. طبق یک گزارش محلی پرادو جدید ممکن است به عنوان لندکروز 2024 در ایالات متحده راه اندازی شود.

با وجود سخت‌تر شدن هنجارهای جهانی آلایندگی و تاکید شدید دولت‌ها بر تولیدکنندگان برای عرضه خودروهای برقی الکتریکی، برخی از خودروهای آفرود همچنان با پیشرانه های سوختی عرضه می شوند. حداقل شاسی بلندهای تویوتا نظیر تویوتا پرادو و تویوتا لندکروزر، چنین است. بر اساس گزارشی از مجله خودروی ژاپنی Best Car، این شرکت در نظر دارد شاسی‌بلندهای نمادین 4×4 را برای یک نسل دیگر تجدید کند.

پلتفرم و ابعاد

نسل چهارم تویوتا لندکروزر پرادو در سپتامبر 2009 وارد بازار شد و از آن زمان تاکنون دو فیس لیفت بزرگ دریافت کرده است. همانطور که برای لندکروزر جدید برنامه ریزی شده است، نوع هیبریدی پرادو ممکن است پس از عرضه مدل های بنزینی معمولی به بازار عرضه شود.

تویوتا پرادو میراث خود را از یک SUV سرسخت بدنه روی فریم حفظ خواهد کرد. با این حال، آن را به پلت فرم مدولار TNGA، که زیربنای اکثر مدل های جدید تویوتا در بازار است، انتقال می دهد. تویوتا نسخه جدیدی به نام TNGA-F را برای شاسی بلندها و پیکاپ های بزرگ طراحی کرده است. این شرکت ابتدا از نسخه F برای ساخت لندکروزر 300 استفاده کرد و به دنبال آن تویوتا توندرا و تویوتا سکویا به همین منوال ساخته شده اند که هر دو دارای پیشرانه هیبریدی هستند.

تویوتا وزن لندکروزر 300 را 200 کیلوگرم کاهش داده است و احتمالاً تمام اقدامات ممکن را برای سبکتر کردن پرادو انجام خواهد داد. به همین منظور، نسل بعدی لندکروزر پرادو می تواند پنل های بدنه آلومینیومی داشته باشد. کاپوت، درها، گلگیرها، سقف و درب عقب می توانند مانند شاسی بلند پرچمدار آلومینیومی باشند. این اصلاحات همچنین می تواند توزیع وزن را بهبود بخشد و پایداری در سرعت بالا را افزایش دهد. با توجه به بهبود بهره وری سوخت و مزیت برد ارائه شده برای برقی‌سازی، این شرکت می‌تواند اندازه مخزن سوخت را کاهش دهد.

طراحی

مجله Best Car می‌گوید نسل بعدی تویوتا پرادو طراحی بیرونی تر و تمیزی خواهد داشت. نسخه 3 در باریک به نظر می رسد، در حالی که انتظار می رود نسخه 5 در با طول 4825 میلی متر، عرض 1885 میلی متر و ارتفاع 1830 میلی متر و فاصله بین دو محور 2790 میلی متر باشد. برای مرجع، مدل فعلی (نسخه 5 در) به جز ارتفاع (1835 میلی متر / 1850 میلی متر) ابعاد یکسانی دارد.

سه طرح متفاوت

نسل بعدی پرادو در سه طرح مختلف نسبت به نمای جلو در دسترس خواهد بود. یکی از لندکروزرهای سری 70 الهام گرفته شده و دارای چراغ‌های گرد کلاسیک مشابه برای سبک «رترو» است. چرخ‌ها همچنین می‌توانند دارای رینگ‌های ساده و قدیمی برای مطابقت با موضوع باشند. این می تواند موفقیت بزرگی در بازارهای آفریقا و خاورمیانه باشد، جایی که LC قدیمی حضور پر رنگی دارد.

طبق گزارشات، طرح دوم از دستور لندکروز 300 پیروی می کند. ما با توجه به محبوبیت لندکروز فکر می کنیم که از نظر فروش نسبتاً محبوب تر خواهد بود.

سومین مورد فقط می تواند تکراری از طراحی LC 300 باشد. یکی از امکان‌ها GR Sport است که با جلوپنجره منحصر به فرد، چرخ، سپر، قالب‌گیری قوس چرخ، چرخ‌ها و لاستیک‌های خاص و تم داخلی منحصر به فرد ارائه می‌شود. مشتریانی از خاورمیانه که در رویدادهای خارج از جاده شرکت می کنند و در شرایط چالش برانگیز به گشت و گذار می روند، ممکن است به ویژه جذب Land Cruiser Prado GR Sport شوند. در حال حاضر تویوتا در برخی بازارها لندکروزر 300 GR اسپرت را عرضه می کند.

پیشرانه هایی که یکی از آنها پیشرانه هیبریدی است

در حالی که بسیاری از رقبای آن قصد دارند تا پایان دهه به طور کامل به سمت خودروهای کاملاً الکتریکی روی بیاورند، تویوتا قصد دارد اطمینان حاصل کند که کل خط تولید خود حداقل تا حدی الکتریکی است. طبق گزارش ها، تمرین الکتریکی سازی این شرکت باعث می شود که لندکروزر پرادو از فناوری های هیبریدی استفاده کند. شان هانلی، معاون فروش و بازاریابی تویوتا استرالیا، بر اساس گزارش CarsGuide مورخ 17 ژانویه 2023، گفت که برقی کردن لندکروز پرادو شدنی است.

پیشرانه بنزینی هیبریدی 2.4 لیتری یا 2.5 لیتری

خبر بزرگ، اگرچه هنوز تایید نشده است، این است که تویوتا پرادو کاملاً جدید، طبق گزارش Best Car که در 5 نوامبر 2022 منتشر شد، نه با یک، بلکه با دو پیشرانه هیبریدی در دسترس خواهد بود. یکی از این موارد می‌تواند به طور طبیعی شامل یک موتور 2.5 لیتری باشد. موتور بنزینی تنفسی یا یک موتور بنزینی 2.4 لیتری توربوشارژ و دو موتور الکتریکی.

در نوامبر 2021، Response.jp ژاپن گزارش داده بود که تویوتا می تواند از یک پیشرانه هیبریدی با قدرت 400 اسب بخار استفاده کند که شامل یک موتور 2.4 لیتری بنزینی 250 اسب بخاری و یک موتور الکتریکی 150 اسب بخاری است. موتور در پرادو هیبریدی شاید منظور آن موتوری بود که در Crown Hybrid Max 2023 در جولای 2022 عرضه شد و در فوریه 2023 به گرند هایلندر 2024 گسترش یافت.

پیشرانه هیبرید مکس جدید ترکیبی از یک موتور گازی 2.4 لیتری توربوشارژ، یک موتور جلو و یک موتور عقب است. در تویوتا کراون 2023، 340 اسب بخار قدرت ترکیبی و 400.4 پوند فوت گشتاور تولید می کند. پیشرانه ترکیبی در گرند هایلندر 2024، گشتاور 362 اسب بخار قدرت و 400 پوند فوت تولید می کند. در مقایسه با این دو مدل از نظر گشتاور لندکروزر باید بتواند شرایط رانندگی شدید را تحمل کند و خروجی 394 اسب بخاری مفید خواهد بود.

پیشرانه دیزل هیبریدی

Best Car ادعا می کند که یک پیشرانه هیبریدی دیزلی نیز در نسل بعدی پرادو موجود خواهد بود. بر اساس گزارش 14 مارس 2023، نسخه هیبریدی دیزلی مبتنی بر موتور 2.8 لیتری خواهد بود. در 5 نوامبر 2022، این نشریه گفته بود که دو موتور نیز به موتور کمک می کند.

امکانات

انتظار می رود تویوتا پرادو 2024 با صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی بزرگتر با پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto و ویژگی های جدید کمک راننده عرضه شود. گزینه های صندلی باید مانند مدل امروزی 5 و 7 نفره باشد.

تویوتا نسل بعدی پرادو را با پیشرانه الکتریکی هیبریدی عرضه می کند

تویوتا ممکن است بسیاری از ویژگی های جدید لندکروزر را در شاسی بلندهای آفرود کوچکتر ارائه دهد. به عنوان مثال، نشانگرهای دور متوالی (جلو و یا عقب)، درب عقب حرکتی، سیستم اطلاعات سرگرمی صفحه نمایش لمسی 14 اینچی با Apple CarPlay بی‌سیم و Android Auto بی‌سیم، مانیتور سه بعدی چند زمینی + مانیتور نمای پانوراما و ترمز دستی برقی می تواند در نسل بعدی لندکروز پرادو موجود باشد. علاوه بر این، پرادو کاملا جدید ممکن است با شارژر بی سیم و پورت(های) USB-C برای گوشی های هوشمند راحتی بیشتری را ارائه دهد.

تریم تویوتا پرادو GR اسپرت

نسل بعدی تویوتا پرادو در یک نسخه GR Sport مانند آخرین سری لندکروزر عرضه خواهد شد. تریم GR Sport ممکن است دارای یک نمای بیرونی اصلاح شده و خشن تر باشد. منتظر چرخ‌های منحصر به فرد، جلوپنجره منحصر به فرد رادیاتور، ضربه گیرها، قالب‌گیری قوس چرخ‌ها، و قالب‌های راکر، آینه‌ها و دستگیره‌های مشکی، و نشان‌های GR Sport باشید. در نمای داخل، کلاس GR Sport ممکن است دارای طرح رنگی متفاوت و عناصر دکور منحصر به فرد، سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه راه اندازی ویژه، و برند GR بر روی عناصر مختلف باشد. جدای از تغییرات ظاهری، لاستیک‌های ضخیم‌تر و سیستم تعلیق ویژه که قابلیت‌های آفرود بیشتری را به وجود می‌آورد، باید از نکات برجسته لندکروزر پرادو GR اسپرت باشد.

تاریخ انتشار تویوتا پرادو نسل جدید

طبق گمانه زنی هایی که از چند سال پیش منتشر شده، نسل جدید تویوتا پرادو از سال 2023 منتشر خواهد شد. البته گفته می شود که عرضه نسل جدید تویوتا پرادو در بازار استرالیا، جایی که این خودرو طرفداران زیادی دارد با تاخیر انجام می شود. علاوه بر این همچنین ممکن است که زمان عرضه در سایر بازارها با تاخیر انجام شود. تویوتا اسپایدر مرکز خرید لوازم یدکی تویوتا و همچنین کیت فیس لیفت پرادو در ایران می باشد.

toyota-facelift 2020 (3)

تویوتا اسپایدر
بزرگترین مرکز فیس لیفت تویوتا در ایران

انجام فیس لیفت و تغییر ظاهر تمامی خودروهای تویوتا در ایران به جدیدترین مدل ها مثل 2022

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *