فیس لیفت خودرو یعنی چه و چرا خودروها فیس لیفت می شوند؟

چرا خودروها فیس لیفت می شوند؟

آیا شما هم در جستجوی این هستید که چرا خودروها را فیس لیفت می کنند؟ تویوتا اسپایدر به عنوان مرکز ارائه خدمات فیس لیفت تویوتا در ایران در این قسمت به شما می گوید که فیس لیفت خودرو چیست و چرا خودروها را فیس لیفت می کنند.

برای خریداران خودرو غیرعادی نیست که هنگام تحقیق در مورد خرید بعدی خود، زبان جدید را انتخاب کنند. نام های اختصاری جدید در حال اضافه شدن به لیست طولانی ویژگی هایی است که مصرف کنندگان ممکن است از مدل های جدید پیش بینی کنند، زیرا تولید کنندگان فناوری های جدید را معرفی می کنند.

فیس لیفت خودرو یعنی چه و چرا خودروها فیس لیفت می شوند؟

در این پست ما بیشتر بر روی کلمه فیس لیفت خودرو تمرکز خواهیم کرد. در هر صورت برای خودروهای نو و کارکرده فیس لیفت معنای یکسانی دارد. فیس لیفت در معنای کلی یعنی اصلاح چین و چروک های صورت و در خودرو هم به تغییرات ظاهری گفته می شود که بر روی خودرو ایجاد می کنید. خودروسازان گاهی وقت ها به جای تغییر نسل و ارائه تغییرات بزرگ و اساسی با تغییرات جزئی نسخه فیس لیفت از خودروهای خود را روانه بازار می کنند که مورد استقبال مشتریان هم قرار می گیرد.

مقدمه ای برای فیس لیفت

به طور کلی، لیفت صورت یک روش جراحی است که در آن چین و چروک ها کاهش می یابد تا ظاهری جوان تر به صورت بازگردد. اما چگونه این در زمینه خودرو اعمال می شود؟

فیس لیفت برای وسایل نقلیه کلمه ای است که برای توصیف انواع پیشرفت های طراحی، داخلی و فناوری انجام شده در یک وسیله نقلیه به منظور حفظ جذابیت بصری آن استفاده می شود. امروزه، خودروسازان ترجیح می دهند به جای یک یا دو تغییر عمده، مانند گذشته، تغییرات کوچکی را انجام دهند. نتیجه این است که تفاوت های زیبایی شناختی ظاهری بین قبل و بعد از فیس لیفت خودرو معمولاً تنها توسط افرادی قابل تشخیص است که متخصص واقعی یا ماشین شناس هستند.

سپرها، چراغ ها و جلوپنجره از معمول ترین بخش هایی هستند که هنگام تغییر فیس لیفت خودرو معمولا تغییر می کنند. تغییرات داخلی هم معمولا به اندازه تغییرات بیرونی جزئی است. شاید گزینه های جدید برای تزئینات و اثاثه یا حتی دریچه های هوا تعویض شوند. فناوری پردازنده ممکن است نیاز به ارتقاء قابل توجهی داشته باشد، که ممکن است نیاز به تغییرات اساسی بیشتری داشته باشد. افزودن صفحه نمایش بزرگتر به داشبورد ممکن است شامل طراحی مجدد کل پانل ابزار باشد.

علاوه بر این، فیس لیفت خودرو ممکن است شامل ارتقاء موتورها، سیستم های کنترل شاسی، گیربکس و اقدامات ایمنی باشد، به خصوص اگر تغییرات عمده ای در قوانین آلایندگی و ایمنی از زمان معرفی اولیه خودرو رخ داده باشد.

چه زمانی ماشین شما به فیس لیفت نیاز دارد؟

هر پنج تا هشت سال، اکثر تولیدکنندگان خودرو نسل جدیدی از همان مدل را معرفی می کنند. این یک عمر طولانی برای محصولی است که در درجه اول برای کاربر نهایی در نظر گرفته شده است. لیفت صورت راهی برای برانگیختن علاقه مصرف کنندگان به وسیله نقلیه ای است که دوران شکوفایی خود را پشت سر گذاشته است اما هنوز چند سال تا جایگزینی کامل فاصله دارد و به خودرو شروعی تازه در رسانه ها، تبلیغات و رویدادهای ویژه در نمایندگی ها می دهد.

لیفت صورت ممکن است به دلایل مختلفی انجام شود. ظاهر خانوادگی یک خودروساز، که مجموعه‌ای از عناصر زیبایی‌شناختی است که خودرو را از آن خود می‌داند، ممکن است پس از معرفی اولیه به طور قابل توجهی تکامل یافته باشد و نیاز به تغییر سبک قابل توجهی برای خودرو داشته باشد تا با خواهر و برادرهای اخیر خود مطابقت داشته باشد. این مطمئنا محکم ترین دلیلی است که هر فرد برای فیس لیفت خودروی خود به آن تکیه می کند. برخی خودروسازان برای همگام شدن با آخرین فناوری ها و نوآوری های کارآمد خودروهای خود را فیس لیفت می کنند. 

مدت زمان انجام فیس لیفت

شاید فورد اولین خودروسازی بود که در دهه‌های 1920 و 30 در حال ساخت مدل T بود که به فکر ارائه یک فیس لیفت بود. مدل T در طول عمر تولید 19 ساله خود شاهد یک جریان ثابت از پیشرفت ها بود که باعث شد مدل 1927 به طور قابل توجهی با مدل اولیه 1908 متفاوت باشد. بعد از آن سایر خودروسازان آمریکایی به سرعت از فورد پیروی کردند و در دهه 1950 خودروها بروزرسانی های سالانه یا فیس لیفت را دریافت می کردند، رویه ای که تا به امروز ادامه دارد.

فیس لیفت های زیادی از دیگر خودروها در سایر نقاط جهان وجود ندارد. البته در دبی حدود 4 سال پس از فروش اولیه خودروهای فیس لیفت این خودروها دوباره فیس لیفت می شوند. مانند فیس لیفت تویوتا لندکروز، فیس لیفت پرادو و غیره که در ایران هم از همین فروشگاه یعنی تویوتا اسپایدر انجام می شود.

قبل از تعویض خودرو، ممکن است یک یا دو مورد ارتقاء جزئی وجود داشته باشد. ممکن است دو یا سه فیس لیفت بزرگ برای خودروهایی که بیش از شش تا هشت سال معمولا در تولید باقی می مانند، لازم باشد. میتسوبیشی ASX از سال 2010 وارد بازار شده است و اکنون چهارمین بازطراحی یا فیس لیفت خود را برای بهبود عملکرد خود دریافت می کند.

به هر حال این یک قانون کلی است که باید در نظر داشته باشید. در طول عمر ده ساله تولیدی خودروها برخی خودروها هیچ تغییری نمی بینند در حالی که برخی هم به صورت منظم بروزرسانی های سالانه را دریافت می کنند.

هزینه متوسط فیس لیفت خودرو چقدر است؟

فیس لیفت روی جنبه هایی از خودرو که به راحتی قابل تغییر هستند، مانند سپرها، چراغ ها و غیره تمرکز دارد. یک تغییر ساده در ظاهر و مشخصات خودرو ممکن است هزینه زیادی برای توسعه و اجرا داشته باشد. در نتیجه هزینه های اضافی، فیس لیفت اغلب منجر به افزایش قیمت خودرو هنگام فروش مجدد می شود. با این حال نمی توان قیمت ثابتی را مدنظر قرار داد چرا که موارد زیادی وجود دارد که باعث نوسان قیمت فیس لیفت خودرو می شود.

آیا فیس لیفت خودرو ارزش هزینه دارد؟

بله، اکثر کارشناسان و خودروسازان بر این عقیده هستند که خودروهای فیس لیفت شده اغلب بهتر از مدل های قبلی خود هستند، اگر چه ممکن است تغییرات جزئی باشند ولی به طور یقین احساس شما را نسبت به خودروی خود تغییر می دهند و رضایت شما را جلب می کنند. در نهایت از دردسرهای تعویض خودرو که شامل فروش خودروی قدیمی و خرید یک خودروی جدید و گرانتر رهایی پیدا می کنید.

اگر قصد فیس لیفت خودرو تویوتا خود را دارید با مراجعه به بخش نمونه کارها می توانید با کیفیت کار ما آشنا شوید. در ادامه برای هزینه فیس لیفت سایر خودروهای تویوتا می توانید با ما تماس بگیرید.

toyota-facelift 2020 (3)

تویوتا اسپایدر
بزرگترین مرکز فیس لیفت تویوتا در ایران

انجام فیس لیفت و تغییر ظاهر تمامی خودروهای تویوتا در ایران به جدیدترین مدل ها مثل 2022

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *