بررسی تویوتا هایلوکس روگ 2023

بررسی تویوتا هایلوکس روگ 2023

در سال 2018 تویوتا شعبه استرالیا سه نوع هایلوکس دو کابین Ute روانه بازار کرد که شامل Rugged، Rogue و Rugged X می شود. اگرچه Ruged به دلیل کاهش فروش خیلی سریعتر از موعد خود از دسترس خارج شد، ولی Rogue و Rugged X با فروش بیش از 17000 نسخه، به عنوان مدل درجه یک هایلوکس خودی نشان دادن و ثابت کردن که واقعا در برابر رقبایی نظیر فورد رنجر یا مزدا BT-50 کم نمی آورد.

بررسی تویوتا هایلوکس روگ 2023

آنها به دنبال فورد رنجر رپتور عرضه شدند، که ثابت کرده است از زمان عرضه در سال 2018، اخلال کننده بزرگ بازار خودروهای 4×4 ute است. این امر همچنین رقبای دیگری را بر آن داشت تا مدل های پیشرفته تری مانند نیسان ناوارا Pro-4X Warrior، انواع Amarok W580 بهینه سازی شده توسط تیم Walkinshaw و ولکس واگن عرضه شوند.

قیمت و ویژگی ها: آیا زیر کاپوت آنقدر تغیر کرده که با بهترین ها رقابت کند؟

Rogue جدید که اکنون پرچمدار سری هایلوکس است، تنها با موتور 2.8 لیتری توربو دیزل و مبدل گشتاور شش سرعته اتوماتیک تویوتا با قیمت 70200 دلار به اضافه ORC در دسترس است، این بدان معنی است که جدیدترین بهبودهای شاسی و بدنه منجر به افزایش قیمت نشده است. این خودروساز جزئیاتی بیشتر از این درباره آنچه زیر کاپوت قرار دارد منتشر نکرده است.

علاوه بر این تغییرات اگر به طراحی آن دقت کنیم به رینگ های جدید جنس آلیاژ 18 اینچی و لاستیک‌های 265/60 R18 با یک زاپاس فول سایز مجهز شده است و ویژگی‌های منحصر به فرد و لوکس که به طور استاندارد برای آن در نظر گرفته شدند عبارتند از روکش غلتکی موتوری توسعه یافته که با قسمت مرکزی خودرو یکپارچه می شود.

اگر منتظر یک برند خودروی ژاپنی بوده اید تا چیزی را ارائه دهد که شایسته رقابت با هیولای آفرود فورد باشد، تویوتا هایلوکس روگ 2023 ممکن است مدلی باشد که به دنبال آن هستید.

هایلوکس روگ جدید دارای ابعاد عریض تر و سیستم تعلیق به روز شده است. 140 میلی متر در جلو و عقب افزایش یافته است و ارتفاع خودرو نیز 20 میلی متر افزایش یافته است.

این همه چیز نیست، پیکاپ مجموعه جدیدی از ترمزهای دیسکی تهویه شونده عقب را دریافت می کند و ترمزهای دیسکی جلو اکنون بیش از 25 میلی متر بزرگتر شده اند. تویوتا همچنین دیگر مدل های روگ را با رینگ‌های جدید و فناوری اضافی مانند مانیتور پانوراما و مانیتور نقطه کور ارتقا داده است.

با این حال تغیرات به ردپای هایلوکس و فناوری های ایمنی آن محدود می شود، زیرا ساختار داخلی، موتور، گیربکس و ساختار اصلی ute یکسان باقی می‌ماند. البته سخت افزار اضافی وزن هایلوکس روگ 2023 را از 2173 کیلوگرم به 2196 کیلوگرم افزایش می دهد. 

 
جزئیات کلیدیتویوتا هایلوکس روگ 2023
قیمت70200 دلار به اضافه هزینه های داخل جاده ای
رنگ ماشین نمونهنقره ای آسمان متالیک
گزینه هارنگ فلزی 675 دلار
قیمت مدل تست شده70875 دلار به اضافه هزینه های داخل جاده ای
رقباایسوزو دی مکس | فورد رنجر | مزدا BT-50

فضای داخلی تویوتا هایلوکس روگ چقدر است؟

فضای داخلی سخت گیر و از لحاظ ارگونومی عالی HiLux با آرایش مشابه نمای بیرونی رنگ آمیزی نشده است، بنابراین اگر HiLux با مشخصات بالایی را در سال های اخیر تجربه کرده اید، مطمئنا انتظارات متفاوتی دارید. اگر چه هایلوکس روگ وانمود نمی کند که از ایده های فورد تقلید می کند، اما از شانه های پهن فورد و همچنین شاسی ارتقاع یافته آن تقلید می کند.

از طرفی، فضای ذخیره‌سازی فوق‌العاده‌ای متشکل از جعبه‌های دستکش دوقلو، جای عینک، کنسول مرکزی با درگاه خروجی 240 ولتی، دو پایه لیوان مرکزی، سینی کلید و نگهدارنده‌های نوشیدنی بازشوی اضافی در جلوی هر دریچه انتهایی وجود دارد.

این یک کابین جلویی جادار و با کاربری آسان است، با دستگیره های بزرگ و نمای کاملا باز برای دید کامل سرنشینان. تزئینات چرمی به صورت استاندارد وجود دارند، صندلی راننده برقی است و هر دو صندلی جلو دارای گرمکن هستند. از طرف دیگر، حتی با وجود همه اینها، هایلوکس Rogue در درون خود کمی قدیمی احساس می شود. به خصوص در کنار گزینه های مدرن تر مانند فورد رنجر جدید، ایسوزو D-Max و مزدا BT-50. خبری از برف پاک کن های خودکار و پورت USB برای سرنشینان عقب وجود ندارد.

وقتی صحبت از صندلی‌های عقب شد، این‌ها هرگز از ویژگی‌های برجسته هایلوکس نبوده‌اند، زیرا شما خیلی عمودی می‌نشینید و فضای سر و پا محدودی برای مسافران قد بلندتر دارد. اگر به هایلوکس روگ به عنوان یک خودروی خانوادگی نگاه می کنید، تست تناسب اندام کودکان و همه را امتحان کنید، فقط برای اینکه مطمئن شوید در سفرهای طولانی تر، راحتی کافی را در آنجا خواهید داشت.

صندلی5 نفر
ظرفیت بار854 کیلوگرم
طول 5320 میلی متر
عرض2020 میلی متر
ارتفاع1870 میلی متر
فاصله بین دو محور3085 میلی متر

آیا تویوتا HiLux Rogue دارای Apple CarPlay است؟

اجازه دهید صادقانه باشیم. یک پورت USB در این زمانه واقعاً کافی نیست. ما دوست داشتیم تویوتا از این فرصت برای اضافه کردن پشتیبانی از USB در کابین عقب یا حتی در آینه دید عقب برای دوربین داشبورد استفاده کند، اما متأسفانه شارژ یا اتصال صوتی شما تنها توسط یک پورت USB-A در پایین پشتیبانی می‌شود.

یک جفت پریز 12 ولت به علاوه یک دوشاخه 240 ولت در کنسول مرکزی وجود دارد، هر چند این روزها تقریباً انتظار می رود که آنها نیز وجود داشته باشند. صدا از طریق یک سیستم JBL با 9 بلندگو ارائه می شود، اما ظاهراً می توانید 750 دلار از لیست قیمت را کاهش دهید و سیستم شش بلندگو را انتخاب کنید.

صفحه نمایش کوچک 4.2 اینچی LCD چند منظوره بین صفحه‌های آنالوگ روی جعبه ابزار بازخورد خوبی در مورد کروز کنترل و همچنین داده‌های سفر و مصرف سوخت ارائه می‌کند.

خودروی هایلوکس روگ 2023 هر چند هنوز خبری از تست ایمنی آن نیست، ولی هایلوکس روگ در سال 2019 از رتبه بندی ANCAP موفق به کسب 5 ستاره ایمنی شده است.

تویوتا هایلوکس روگ 2023 چه فناوری ایمنی دارد؟

ویژگی هایی نظیر هشدار خروج از خط، کمک حفظ خطوط (از طریق ترمز به جای کمک فرمان معمولی) AEB با تشخیص دوچرخه سوار و عابر پیاده و هفت کیسه هوا بخشی از مجموعه تجهیزات ایمنی استاندارد هستند. برای سال 2023، انواع خودروهای هایلوکس تشخیص نقاط کور و هشدار ترافیک متقاطع عقب و یک دوربین 360 درجه جدید اضافه می‌کند.

آیا تویوتا هایلوکس روگ 2023 در سوخت کارآمد است؟

ما موتور 4 سیلندر 2.8 لیتری مشابه با موتور هایلوکس روگ 2023 را پیدا کردیم که مصرف سوخت آن 9.1 لیتر در 100 کیلومتر است. و امیدواریم که همانند تمامی قابلیت های خوبی که دارد مصرف سوخت ایده آل شما را داشته باشد.

تویوتا هایلوکس روگ چگونه رانندگی می کند؟

مایلم بگویم که از پشت فرمان می توان گفت تویوتا هایلوکس روگ 2023 پهن تر و بلندتر از گذشته است. مایلم بگویم که افزایش مسیر و تغییرات در هندسه سیستم تعلیق، احساس خودرو را تغییر می‌دهد و هندلینگ و قدرت ماجراجویی آن را در جاده بهبود می‌بخشد.

تویوتا اسپایدر مرکز فروش لوازم جانبی خودروهای تویوتا مثل مانیتور، دوربین 360 درجه، دزدگیر، نصب آپشن و همچنین ارائه فیس لیفت تویوتا از جمله هایلوکس، لندکروز، پرادو و کمری در ایران می باشد.

toyota-facelift 2020 (3)

تویوتا اسپایدر
بزرگترین مرکز فیس لیفت تویوتا در ایران

انجام فیس لیفت و تغییر ظاهر تمامی خودروهای تویوتا در ایران به جدیدترین مدل ها مثل 2022

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *