بررسی تویوتا هایلوکس 2022 جدید

بررسی تویوتا هایلوکس 2022 جدید

علاقمندان به خودورهای خارجی – آس یو وی و به خصوص برند تویوتا، ما در این بخش می خواهیم به بررسی تویوتا هایلوکس 2023 جدید بپردازیم. آیا جدیدترین ترفندها این وانت تویوتا را به جایگزین عالی برای شاسی بلندهای خانوادگی تبدیل کرده است؟ در ادامه این بخش از تویوتا اسپایدر مرکز ارائه فیس لیفت تویوتا همراه ما باشید با بررسی کامل تویوتا هایلوکس 2022 جدید.

بررسی تویوتا هایلوکس 2022 جدید

این یک ماشین گران قیمت در مشخصات Invincible X است، اما بهینه‌سازی‌های سال 2022، هایلوکس را در انتهای بازار خودروهای پیک آپ نگه داشته است. این خودرو محکم و قابل اعتماد به نظر می رسد، و همانطور که می دانیم، اکنون عملکرد مورد نیاز را با موتور 2.8 لیتری توربودیزل ارائه می دهد. هر چند باید در عمل ببینیم که هایلوکس چگونه عمل می کند، اما هایلوکس همیشه این توانایی را داشته که خود را تبرئه کند.

بررسی تویوتا هایلوکس 2022 جدید

چیز جدیدی نیست که تولید کنندگان بهبودهای مدل سالانه را برای هر خودروی خود ارائه می دهند. با توجه به پیشرفت پیک آپ‌ها در چند وقت اخیر، آیا پیشرفت‌های تویوتا برای این هایلوکس MY22 می‌تواند این کامیون را جایگزین مناسبی برای یک شاسی‌بلند خانوادگی بسازد به خصوص در تریم Invincible X با مشخصات برتر؟

بررسی تویوتا هایلوکس 2022 جدید

با نگاهی به تجهیزات اضافی برای سال 2022، هایلوکس دارای کیت هایی است که خریداران SUV به آن حسادت می کنند، بنابراین تا اینجا خوب به نظر می رسد. این محدوده اکنون با یک مانیتور دوربین پانوراما از بالا به پایین برای کمک به پارک کردن این پیکاپ 5.3 متری در دسترس است، در حالی که کنترل آب و هوای دو منطقه ای، آینه دید عقب با نور خودکار، اتصال بهبود یافته با تشخیص خطا از راه دور نیز وجود دارد.

بررسی تویوتا هایلوکس 2022 جدید

Invincible X کیت های زیادی را نیز دریافت می کند، از جمله Touch 2 تویوتا با تنظیمات چند رسانه ای Go – اگرچه Android Auto یا Apple CarPlay ممکن است گزینه بهتری باشند، زیرا سیستم پایه به خوبی آن چیزی نیست که در آخرین سرنشین تویوتا وجود دارد. صندلی های گرم شونده با قابلیت تنظیم برقی و رینگ های آلیاژ 18 اینچی نیز گنجانده شده است. 

بررسی تویوتا هایلوکس 2022 جدید

تجربه ما از رانندگی با هایلکوس جدید هم اینگونه بود. در حین رانندگی ما نرمی شاسی را متوجه شده ایم، به ویژه محور عقب که در صورت خالی بودن عقب خودرو تکان می خودرد. با این حال با قرار دادن کمی بار در قسمت عقب احساس آرامش بیشتری می کنید.

بررسی تویوتا هایلوکس 2022 جدید

توربودیزل 4 سیلندر 2.8 لیتری و حداقل 500 نیوتن متر گشتاور به معنای عملکرد قوی برای یک پیکاپ، همراه با قابلیت بکسل 3500 کیلوگرمی و 1025 کیلوگرم بار است. فضای بار یا همان کابین عقب نیز با داشتن حداکثر 1.54 متر عرض و 1.53 متر تا درب عقب، شکل خوب و یکنواختی دارد. این پیکاپ 2.8 لیتری مشکلات مدل 2.4 لیتری را برطرف می‌کند، زیرا شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت تنها 10.7 ثانیه طول می‌کشد. تجربه رانندگی با این خودرو نشان داده که تعویض دنده در گیربکس های اتوماتیک کند صورت می گیرد. علاوه بر این فرمان پذیری آهسته آن نشان می دهد که تویوتا هایلوکس جدید چابکترین نیست.

در خارج می گویند که نرخ ثابت مالیاتی که می توان برای این خودرو پرداخت کرد، کمتر از بسیاری شاسی بلندها است. درست است که برای این کار باید مصالحه کنید، اما در حقیقت هایلوکس به عنوان یک رقیب برای ماشین های شاسی بلند طراحی نشده است. توانایی های آن به قدری گسترده است که در برخی مواقع می تواند به عنوان یک خودروی خانوادگی عمل کند، اگرچه فضای عقب کاملاً جادار نیست.

با این حال، یکی از مصالحه‌ای که مجبور نیستید انجام دهید مربوط به عملکرد خارج از جاده است. تویوتا با چهار چرخ متحرک دائمی، به طرز باورنکردنی توانایی دور شدن از آسفالت را دارد، دارای کشش عالی و فاصله چشمگیر از سطح زمین برای فتح بیشتر سطوح ناهموار است. کنترل فرود از تپه و کمک‌های کشش هوشمندانه به پیشرفت کمک می‌کنند و در موارد ضروری هایلوکس قوی و قابل اعتماد است.

بررسی تویوتا هایلوکس 2022 جدید

هر چند در طول این هشت نسلی که هایلوکس روانه بازار شده، بسیاری از موارد را به خوبی انجام داده اما همیشه همه چیز را درست انجام نداده است. زیرا زمانی که جدیدترین تویوتا هایلوکس در سال 2016 وارد اروپای غربی شد، بخش مهم‌تر سبک زندگی بازار را نادیده گرفت. مشتریان این روزها فقط خواهان کابین های شیک و ارتقاء بصری نیستند، بلکه موتورهای قدرتمند نیز می خواهند. و تویوتا در مقابل خود رقبایی را می بیند که این روزها همه این کارها را به خوبی انجام می دهند – لندروور دیفندر و فورد رنجر رپتور دقیقاً در بازار سبک زندگی هدف گذاری شده اند.

ورود یک موتور 2.8 لیتری دیزلی در اواخر سال 2020 به دنبال رفع این اشتباه بود. تا اواخر سال 2020، تویوتا هایلوکس فعلی تنها با یک موتور 2.4 لیتری توربودیزل عرضه می شد که تنها 148 اسب بخار قدرت تولید می کرد. برای در نظر گرفتن این مشکل، ۷۰ درصد از بازار پیک‌آپ‌های بریتانیا در سال ۲۰۱۹ به کامیون‌هایی با حداقل ۱۷۵ اسب‌بخار اختصاص یافت – و این «حداقل» بسیاری از رقبا را پوشش می‌دهد که بیش از ۲۰۰ اسب بخار قدرت دارند.

موتور 2.8D جدید که یک نسخه مهندسی شده از موتوری است که قبلاً در نسخه های خاصی از هایلوکس موجود بود، فقط دارای چهار سیلندر است، اما با 201 اسب بخار قدرت بیش از یک سوم بیشتر از 2.4D است. در همین حال، گشتاور از 295 پوند فوت به 369 پوند فوت افزایش یافته است که در آن جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک نصب شده است. البته جعبه دنده دستی به 310 پوند فوت محدود شده است. اما توصیه ما استفاده از جعبه دنده خودکار است که بدون این هم ارزش بیشتری دارد.

تویوتا همیشه بر استحکام خودروی خود تاکید داشته است، که به معنای تنظیم سیستم تعلیق – به ویژه سیستم تعلیق عقب – با حداکثر بار است. همانطور که شما هم تصور می کنید، این موضوع برای هایلوکس در حالت بدون بار معجزه نکرده است.
خرید یک پیک آپ پر از امکانات رفاهی موجود به اندازه کافی آسان است – و تویوتا در اینجا نیز با یک سیستم اطلاعات سرگرمی کاملاً جدید و بسیار بهبود یافته پیشرفت کرده است. ساخت یک SUV مانند رانندگی با آن تا حدودی دشوارتر است. پس مهندسان تویوتا این بار چه کاری انجام داده اند؟

خوب، برای شروع، آنها سیستم تعلیق را قبل از بارگیری کامل تنظیم کرده اند. فرآیندی که شامل تغییر کمک فنرها، اصلاح فنرها و تعویض بوش ها است. این امر سختی حرکت در سطوح بد و ناهموار جاده را از بین برده و تجربه کلی را برای رانندگان خودروهای معمولی بسیار قابل قبول تر می کند، حتی اگر هنوز لرزش خاصی در نحوه واکنش هایلوکس به دست اندازها و چاله ها وجود داشته باشد. فرمان هم به لطف پمپ جدید، سبک و احساسی شده است.

سطوح تریم هایلوکس مانند قبل است: Active، Icon، Invincible و Invincible X که هر کدام تجهیزات بیشتری اضافه شده است. و Invincible و Invincible X تنها مدل های موجود با موتور 2.8D هستند. و مدل Invincible X با انواعی از ویژگی های بدنه سفارشی (لوازم 4×4) عرضه می شود.
تمامی تریم ها از ویژگی های مفید بهره می برند، اما اگر واقعاً نمی خواهید آپشن های زیادی را داشته باشد، هایلوکس icon بهترین مدل برای شروع است، زیرا سیستم اطلاعات سرگرمی 8.0 اینچی تویوتا تاچ 2 و ال‌اس‌دی فعال و همچنین دوربین معکوس را دریافت می‌کند. Invincible صندلی های گرم شونده، آلیاژهای 18 اینچی بزرگتر، حرکت بدون کلید و سنسورهای پارک جلو و عقب را ارائه می کند.

داخل کابین تویوتا هایلوکس 2022 جدید چگونه است؟

فقط تریم Invincible X به صورت استاندارد دارای سیستم صوتی 9 بلندگوی JBL، نورپردازی داخلی، چرم دو رنگ سوراخ‌دار و کلید Invincible X است. در مورد کیفیت کلی داخلی، احساس می‌شود که هایلوکس بیشتر دوام می‌آورد. اما به نظر می‌رسد که این برای یک پیکاپ مناسب است و اکنون یکی از جذاب‌ترین هاست. طراحی مدرن‌تر از آن چیزی است که یک پیکاپ باید داشته باشد، اما با کنترل‌های بزرگ و تعادل خوب بین دکمه‌های فیزیکی و عملکرد صفحه لمسی همچنان سهولت استفاده از آن را حفظ می کند.

بررسی تویوتا هایلوکس 2022 جدید

به روز رسانی 2022 به اندازه کافی جامع نیست که بتوان آن را به عنوان یک فیس لیفت طبقه بندی کرد. برای مثال هیچ تغییر ظاهری یا فنی وجود ندارد. اما چند مورد قابل توجه به لیست تجهیزات اضافه شده است. برخی از این موارد واقعاً چشمک می‌زنند، مانند این که Invincible و Invincible X هر دو دارای تهویه مطبوع دو منطقه‌ای و آینه عقب کم‌نور خودکار هستند.

بررسی تویوتا هایلوکس 2022 جدید

تویوتا اسپایدر مرکز خرید لوازم یدکی و جانبی خودروهای تویوتا نظیر دزدگیر، دوربین 360 درجه، مانیتور و تغیر فیس خودروهای هایلوکس، لندکروز، پرادو، کمری، کرولا و غیره به مدل های جدید می باشد.

toyota-facelift 2020 (3)

تویوتا اسپایدر
بزرگترین مرکز فیس لیفت تویوتا در ایران

انجام فیس لیفت و تغییر ظاهر تمامی خودروهای تویوتا در ایران به جدیدترین مدل ها مثل 2022

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *