بررسی تویوتا کرولا کراس 2022 – ساده، ایمن و آرام

بررسی تویوتا کرولا کراس 2022

تویوتا اسپایدر به عنوان مرکز ارائه فیس لیفت تویوتا نظیر ماشین های کرولا، پرادو، لندکروز، کمری، هایلوکس و غیره در این بخش می خواهد به بررسی تویوتا کرولا کراس 2022 بپردازد. کرولا کراس نسخه کراس اوور و جمع و جور سدان کرولا است که توسط شرکت ژاپنی تویوتا ساخته می شود و از نظر اندازه ما بین دو خودروی تویوتا C-HR و راوفور قرار می گیرد. کرولا به عنوان یک خودروی سواری و قدیمی 55 امین سالگرد خود را جشن گرفته و در میان پیر و جوان محبوب است. جاده ها به خوبی آن را می شناسند و عنوان های زیادی نظیر عنوان پرفروش ترین خودروی جهان در چند دوره که نشان از اعتماد رانندگان به این SUV ژاپنی است.

بررسی تویوتا کرولا کراس 2022

نکات مثبت کرولا کراس:

+ دارای طیف وسیعی از ویژگی های پیشرفته ایمنی به صورت استاندارد
+ فضای بار کافی برای یک کراس اوور کوچک
+ تنها نسخه کرولا با سیستم چهار چرخ اختیاری
+ نسب به اکثر رقبا کمی قابلیت آفرود بیشتری دارد

نکات منفی کرولا کراس:

– نسبتا کند است
– فضای پای سرنشینان عقب نسبت به سایر رقبا کمتر است
–  فاقد سیستم ناوبری داخلی

کرولا کراس به طور خلاصه:

اس یو وی کوچک و کاملا جدید ساخته شده بر اساس سدان تویوتا کرولا
شکافی بین C-HR و راوفور کامپکت از نظر سایز
لیست قابل توجهی از ویژگی های استاندارد و اختیاری

از آنجایی که کرولا یک معدن مهم و با ارزش برای تویوتا است، در سال 2020 این شرکت ژاپنی بازی را تغیر داده و با تولید نسخه کراس اوور کرولا آن را به یک اتومبیل جادارتر تبدیل کرده است. Corolla Cross برای اولین بار در ژوئیه 2020 برای بازارهای تایلند و بازارهای آسیای جنوبی و تایوان رونمایی شد، در حالی که عرضه آن برای سایر بازارها در سال 2021 استارت خورد.

مطمئنا تویوتا سیاست مهلکی برای این اقدام خود داشته و در آینده هم موفق می شود که استقبال مشتریان را به دست بیاورد. تویوتا اکنون خودروی قابل اطمینان و محبوب کرولا را به خودروی جادارتر، همه کاره با سیستم چهار چرخ متحرک اختیاری تبدیل کرده است. مشتریانی که قبل از این برای خرید یک ساو کوچک به نمایندگی های محلی خود مراجعه می کردند، انتخابشان دو چیز بود: راو فور کامپکت که در سال های اخیر به یک ساو متوسط تبدیل شده و C-HR عجیب و غریب که نه فضای قابل توجهی دارد و نه خبری از سیستم چهار چرخ متحرک اختیاری است. کرولا کراس دقیق همان چیزی است که رانندگان بین این دو می خواهند. یعنی فضای بار عالی، صندلی های بلند، قیمت مناسب و یک کراس اوور کاربردی برای تمامی شرایط آب و هوایی.

خوب، تویوتا این شکاف را در خط تولید خود با عرضه تویوتا کرولا کراس 2022 اصلاح کرده است. این خودرو از نام کرولا استفاده می‌کند زیرا از اکثر قطعات کرولا استفاده می‌کند: روی پلتفرمی مشابه سدان کامپکت کرولا قرار می‌گیرد، از موتور و گیربکس یکسانی استفاده می‌کند و بخش های داخلی مشترک زیادی دارد. هر چند بسیاری معتقدند که این کراس اوور با نسخه مدرن و امروزی کرولا متفاوت است و بر روی پلتفرمی مشابه با TNGA-C طراحی شده است. پلتفرمی که تویوتا قبلا در سال 2016 هایلندر و پریوس را بر پایه آن ساخته است. داشتن کرولا هر چند ممکن است نهایت رضایت را در قلب همه مشتریان ایجاد نکند، اما مطمئنا خیال شما را از این بابت راحت می کند که بعید است شما را نا امید کند یا حتی هنگام خرید حساب شما را خالی کند. تویوتا امیدوار است که این احساسات به این شاسی بلند ساب کامپکت جدید منتقل شود.

طراحی کرولا کراس 2022 چگونه است؟

از بیرون تصور اینکه کرولا کراس 2022 یک خودروی تویوتا باشد، خلی دشوار نیست، چرا که شباهت خانوادگی زیادی دارد. نمای جلو و عقب همانند هایلندر با نسبت کمتر، جلو پنجره نعل اسبی و چراغ های عقب افقی که مجزا به نظر نمی رسد. تلاش تویوتا برای جذاب کردن کرولا کراس نسبت به C-HR به شدت ملاحظه می شود. نکته مهم دیگر چراغ های LED هستند که در بسیاری از تریم ها مشاهده می شوند.

فضای داخلی آشنا به نظر می رسد

ورود به کابین کرولا کراس 2022 شما را در محیطی آشنا قرار می دهد. کرولا کامپکت پرفروش ترین خودروی جهان است، به طوری که تویوتا اخیرا اعلام کرده است که 50 میلیون از این خودرو از بدل ورود به بازار فروخته شده است. بنابراین ظاهر داشبورد، گیج‌ها، کنترل‌ها، وسایل الکترونیکی و تمامی بخش های کرولا کراس شبیه طراحی موفق کرولا هستند. باز هم، تویوتا با این فضای داخلی هیچ پیشرفت جدیدی ایجاد نمی‌کند، اما سعی نمی‌کند این کار را انجام دهد، سعی می‌کند از همان فرمولی استفاده کند که کرولا را به موفقیت جهانی رسانده است. نگاه کردن، استفاده از آن و حتی چیزی که ارائه می دهد خیلی پیچیده نیست.

صندلی‌ها در جلو و عقب راحت هستند و فضای پای کافی در هر سایز و موقعیتی برای چهار نفر وجود دارد، اگرچه ممکن است ردیف عقب برای سه نفر بزرگسال کمی تنگ باشد، اما فضای سر زیادی برای همه سرنشینان حتی با یک مونروف اختیاری وجود دارد، و دید بیرونی بدون نقاط کور قابل توجه بسیار عالی است. احساس می‌کنید در یک سدان کرولا جدید نشسته‌اید، با این تفاوت که کمی بلندتر، صندلی های عمودی‌تر و دید بهتری نسبت به ترافیک اطراف. این افزایش حجم داخلی قابل توجه است و چیزی بیش از یک واگن به فضای داخلی کرولا اضافه می کند. فضای بار به طور قابل توجهی قابل بیشتر از یک C-HR است و هر کرولا کراس با یک صندلی عقب استاندارد تاشو عرضه می شود تا حتی ظرفیت را افزایش دهد.

با این حال، فضای داخلی بدون مشکل نیست. کرولا کراس با قیمت مناسبی ساخته شده است و پلاستیک‌های سخت روی داشبورد، درها، کنسول ها و بسیاری بخش های دیگر دیده می شوند. تریم اصلی کرولا کراس حتی استارت دکمه ای ندارد. هنوز هم از یک سوئیچ و سیستم جرقه زنی استاندارد استفاده می کند که در خودروهای امروزی بسیار نادر است. همچنین نقص‌های آرگونومیکی که سدان کرولا و چندین مدل دیگر تویوتا هم گرفتار آن بودند در این کراس اوور مشاهده میشود. مهم‌ترین آنها دکمه‌های سیستم چندرسانه‌ای و کنترل‌های تهویه مطبوع است.

گیج‌های استاندارد، صفحه‌های آنالوگ با نمایشگر دیجیتالی کوچک هستند، یا می‌توانید صفحه‌نمایش دیجیتالی بزرگ‌تری را در تریم XLE تعیین کنید که اگر کمی شلوغ باشد، جذاب به نظر می‌رسد. Apple CarPlay و Android Auto استاندارد هستند، اما باید گوشی خود را به برق وصل کنید. علی رغم اینکه XLE برتر دارای شارژ بی‌سیم Qi است، Apple CarPlay و Android Auto بی‌سیم در هیچ تریمی در دسترس نیستند.

استراتژی بازاریابی تویوتا برای کرولا کراس اینگونه است که با فضای مناسب، راحتی، فناوری و کارایی بالا این خودروی خود را معرفی می کند. کرولا کراس با استفاده از پیشرانه سدان کرولا، با یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر بدون توربو شارژ می‌شود که 169 اسب بخار قدرت و 150 پوند فوت گشتاور دارد. مانند اکثر خودروهای تویوتا از گیربکس CVT برای تقسیم صحیح قدرت بهره می برد. این بسیار محبوب تر از جعبه دنده های اتوماتیک معمولی یا حتی نمونه های دستی است. هر چند تمامی مدل های کرولا کراس با موتور 2.0 لیتری و 169 اسب بخار عرضه می شوند، اما چهار چرخ متحرک به صورت یک آپشن برای این خودرو به کار می رود که مشتریان می توانند به دلخواه آن را سفارش دهند.

کرولا کراس با همان موتور 2.0 لیتری و 4 سیلندر خطی

در بسیاری از آزمایش ها رانندگان از اینکه سرعت شتاب گیری کند است و صدای موتور به خصوص در دورهای بالا وزوز می کند، شکایت کردند. در بسیاری از مواقع که برای تست سرعت وارد مسیر شد، در 9.2 ثانیه از حالت سکون (صفر کیلومتر بر ساعت) به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت رسید. پیشرانه هیبریدی از یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر و سه موتور الکتریکی تشکیل شده است. برای کرولا کراس هیبریدی که قرار است با مدل 2023 عرضه شود، سیستم چهار چرخ متحرک به صورت استاندارد به کار رفته است و پیشرانه در مجموع 194 اسب بخار قدرت دارد. هر چند هنوز مدل هیبریدی آن طور که باید شناخته شده نیست، اما امیدواریم که هم ظرافت بیشتر و هم شتاب سریع‌تری ارائه دهد. سواری کرولا کراس به اندازه کافی خوب است، بنابراین خریدارانی که به دنبال راحتی هستند مطمئنا راضی خواهند بود.

بررسی تویوتا کرولا کراس 2022

قیمت کرولا کراس 2022

این SUV شرکت تویوتا فضای زیادی دارد و علاوه بر آن در صندوق عقب هم فضای زیادی برای شما وجود دارد. صاف و بدون عیب رانندگی می کند. واقعاً تفاوت زیادی بین کرولا کراس و تویوتا C-HR وجود دارد. اگر احساس می‌کنید RAV4 ممکن است برای چیزی که به دنبالش هستید کمی بیش از حد گران است، یا فضای زیادی دارد، کرولا کراس بهترین گزینه برای شماست. از آنجایی که بسیاری از کاربران اعتقاد دارند که کرولا کراس شکافی بین دو خودروی C-HR و RAV4 است، بنابراین باید قیمت آن را در بین این دو جستجو کنیم. یعنی چیزی حدود 24000 دلار برای خرید کرولا کراس یک کراس اوور مطمئن از تویوتا که ارزش فروش مجدد بالایی هم دارد.

کرولا کراس در مقابل مزدا CX-30 چگونه است؟

کرولا کراس 2022 در مقابل Mazda CX-30 چگونه است؟

CX-30 یک کراس اوور کوچک با عملکرد بهتر نسبت به کرولا کراس است. موتور چهار سیلندر اصلی آن قدرتمندتر است و هندلینگ تیزتر و پاسخگوتر ارائه می دهد. مزدا سی ایکس 30 حتی به صورت استاندارد دارای سیستم چهار چرخ متحرک است. با همان قیمت کرولا کراس، CX-30 همچنین فضای داخلی زیباتر و گزینه هایی مانند ناوبری را ارائه می دهد. البته کرولا کراس فضای بار بیشتر و قدرت بهتری برای مقابله با جاده های خاکی و مسیرهای آفرود دارد.

toyota-facelift 2020 (3)

تویوتا اسپایدر
بزرگترین مرکز فیس لیفت تویوتا در ایران

انجام فیس لیفت و تغییر ظاهر تمامی خودروهای تویوتا در ایران به جدیدترین مدل ها مثل 2022

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *