9 خودرو تویوتا قابل اطمینان در سال 2021

9 خودرو برتر و قابل اطمینان تویوتا سال 2021

تویوتا آوازه ای فراتر از آن دارد که ما بخواهیم آن را برای شما توصیف کنیم. خودروساز ژاپنی که بدون شک برترین تولید کننده خودروهای با کیفیت، قابل اطمینان و پیشرفته با قیمت مناسب در میان شرکت های خودروسازی به حساب می آید. علاوه بر تمامی قابلیت های خوبی که ماشین های ساخت شرکت تویوتا دارند، دوام آنها مهمترین مسئله در موفقیت این برند به حساب می آید. خودروهای تویوتا از سال 1950 تا کنون به عنوان خودروهای با کمترین هزینه تعمیر و نگهداری در تمام جهان قابل اعتماد هستند. در این صورت اگر دوره های تعویض روغن و سایر لوازم مصرفی خودروی خود را رعایت کنید، مطمئنا دوام این خودروها برای چندین دهه ادامه خواهد داشت.

9 خودرو برتر و قابل اطمینان تویوتا سال 2021

قبل از اینکه 9 خودرو تویوتا قابل اطمینان در سال 2021 را برای شما معرفی کنیم، کمی درباره تویوتا اسپایدر و خدمات آن برای شما بگویم! تویوتا اسپایدر مرکز خرید کیت فیس لیفت تویوتا نظیر فیس لیفت لندکروز، فیس لیفت پرادو و دیگر خودروهای تویوتا موجود در ایران می باشد. شما همچنین می توانید تمامی لوازم جانبی تویوتا را از همین جا با بهترین قیمت خریداری نمایید.

شرکت تویوتا بعد از فولکس واگن که خود متشکل از چندین شرکت خودروسازی پیشرفته است، رتبه دوم خودروسازان برتر جهان قرار دارد. اگر با دید کاملی به این رقابت نگاه کنید بسیار ناعادلانه است، که تویوتا با شرکت های تابعه لکسوس و دایهاتسو در برابر فولکس واگونی قرار گرفته که چندین شرکت تابعه نظیر بوگاتی، لامبورگینی، پورشه، آئودی و غیره رقابت می کند، خودروسازانی که هر چند خودروهای سوپر اسپرت تولید می کنند، اما توان خرید را از بسیاری افراد سلب می کند.

با توجه به طرح جدید دولت برای آزادسازی واردات خودرو، بسیاری از علاقمندان دوست دارند که برترین و قابل اعتماد ترین خودروهای تویوتا را بشناسند. تنوع زیادی که در مدل های تویوتا وجود دارد، انتخاب را برای مشتریان کمی سخت می کند، از مدل های هیبریدی ساخت این کمپانی گرفته تا ساو های بزرگ برای مسیرهای برون شهری و سدان های بسیار لوکس که با قیمت مناسب آرزو به دل کسی نمی شوند.

1. کمری (Camry)

تویوتا کمری اولین خودرو در لیست خودروهای قابل اطمینان تویوتا در سال 2021 است که برای اولین بار در سال 1982 توسط تویوتا تولید شده است. نسل پنچم این سدان ژاپنی در سال 2011 توسط ایرتویا به بازار ایران راه یافته است. تویوتا کمری همچنین در سال 1997 عنوان پرفروش ترین خودروی تویوتا را در آمریکا به خود اختصاص داده است. این عنوان همچنین از سال 2001 تا 2018 ادامه داشت و به طور متوسط هر یک از این سال ها بین 300000 تا 400000 خودروی کمری در آمریکا به فروش رسید. تویوتا کمری که همینک نسل هشتم آن هم به بازار عرضه شده، یکی از اولین خودروهای موجود در بازار بود که با آپشن هیبریدی عرضه شد. تویوتا کمری اکنون نقد های مثبت زیادی را دریافت کرده که از جمله آنها می توان به عمر بالا، کیفیت سواری و ایمنی این خودرو اشاره کرد. با این وجود جای تعجب نیست که چرا رانندگان هنوز کمری را دوست دارند.

9 خودرو برتر و قابل اطمینان تویوتا سال 2021

2. تویوتا راوفور

تویوتا RAW4 به عنوان یکی از محبوب ترین کراس اوور های شهری است که از سال 1994 به تولیدات شرکت ژاپنی تویوتا افزوده شد. در سال های اخیر با تغیر روند خرید از سدان ها به شاسی بلندهای کراس اوور شرکت تویوتا هم تمرکز ویژه ای بر خودروهای SUV خود داشته است. تویوتا با تجسم تمامی مواردی که کمری را در میان آمریکایی ها به محبوبیت رسانده در RAW4 این خودروی اس یو وی خود را به رقم فروش بالایی در آمریکا برساند. تویوتا تا سال 2020 توانسته حدود 1 میلیون نسخه از این خودروی خود در بازار آمریکا به فروش برساند.

این انتخاب هوشمندانه ای است برای رانندگانی که می خواهند پشت فرمان یک ساو بادوام قرار بگیرند. مصرف سوخت این خودرو راوفور برابر با 8.4 لیتر در صد کیلومتر برای مسیرهای شهری و 6.7 لیتر برای مسیرهای برون شهری است. اگر برای خرید تویوتا راوفور به نمایشگاهاه مراجعه کنید، مطمئنا با مدل های 2013 تا 2018 RAW4 مواجه می شوید. خودروهایی که همانند دیگر مدل های تویوتا دوام بی نظیری دارند و با وجود اینکه به عنوان یک خودروی کار کرده به فروش می رسند، ولی باز هم کیفیت سواری بی نظیری دارند. راوفور به عنوان یک شاسی بلند ظاهری اسپرت با طراحی آیرودینامیکی خاص دارد.

3. کرولا

تویوتا کرولا یا Corolla یک پیر با تجربه است که حدود 55 سال پیش به سبد تولیدات تویوتا اضافه شده، و تا به امروز بیش از 50 میلیون دستگاه از آن به فروش رسیده است. کرولا را معمولا برادر کوچکتر کمری خطاب می کنند با این تفاوت که کرولا قدمت بیشتری دارد و در سال 1974 پرفروش ترین خودروی جهان بود. کرولا همچنین در سال 1997 با عبور فولکس واگن بیتل عنوان پرفروش ترین خودروی جهان را به خود اختصاص داده بود. در بازار ایران هم از مدل های 2007 تا 2016 کرولا به صورت کارکرده به فروش می رسد.

9 خودرو برتر و قابل اطمینان تویوتا سال 2021

از آپشن های مهم این خودرو می توان به کروز کنترل، ترمز ضد قفل، سنسورهای پارک جلو، سیستم صوتی پیشرفته، ترمز کمکی و موارد بسیار دیگر اشاره کرد که همگی آنها به شما کمک می کنند تا تجربه خوشایندی از رانندگی با این سدان تویوتا داشته باشید. با توجه به مقرون به صرفه بودن، قابلیت اطمینان و راندمان سوخت قابل توجه 7.6 لیتر برای نسخه کاملاً گازسوز و 4.5 لیتر برای نسخه هیبریدی، جای تعجب ندارد که تا این اندازه به محبوبیت رسیده است. 

4. هایلندر

هایلندر به عنوان یک کراس اوور سایز متوسط و 7 نفره اخیرأ از نسخه هیبریدی آن هم رونمایی شده و بیش از 18 درصد مالکان این خودرو حدود 15 سال از خودروی خود استفاده می کنند. کراس اوور SUV سایز متوسط از پلتفرم کمری و بسیاری از ویژگی های مشابه لکسوس RX بهره می‌برد، اما با کسری از هزینه عرضه می‌شود. طراحی هندلینگ مانند خودرو راحتی را نشان می دهد اما به طور واقعی برای خارج از جاده مناسب نیست. اولین هایلندرها که در سال 2001 تولید شده اند، دو ردیف با ظرفیت 5 نفر داشتند، اما در سال 2004 ظرفیت خودرو با وجود ردیف سوم به 7 نفر افزایش یافت. در سال 2014 هم فضای ردیف سوم هم گسترش یافته و ظرفیت هایلندر به 8 نفر رسید.

هایلندر 2020 بازطراحی شده کمی بزرگتر از مدل قبلی خود است و همچنان تا هشت نفر را در سه ردیف جای می دهد. طراحی بیرونی SUV تراشیده‌تر شد، اما ظاهر کلی با گذشته خیلی متفاوت نیست. موتور چهار سیلندر پایه قدیمی از بین رفته و یک موتور 3.5 لیتری V-6 با قدرت 295 اسب بخار به عنوان موتور استاندارد باقی مانده است. در همین حال، یک پیشرانه هیبریدی جدید و کارآمدتر با موتور چهار سیلندر به جای V-6 قبلی به خط تولید ملحق شد. فناوری های داخلی شامل صفحه نمایش لمسی داشبورد 12.3 اینچی و اتصال استاندارد Apple CarPlay و Android Auto تلفن هوشمند است. تویوتا Safety Sense 2.0 مجموعه ای از فناوری ایمنی فعال و کمک راننده را به طور استاندارد برای این خودروی خود در نظر گرفته است.

5. فور رانر

در دنیای SUV ها فور رانر بدون شک به تعهدات خود عمل می کند. زمانی که تویوتا 4Runner برای اولین بار در سال 1983 عرضه شد، با اینکه در روزهای اولیه عصر وسایل نقلیه کاربردی و مدرن قرار داشت، اما چیزی بیشتر از یک پیکاپ ساده نبود. اما امروز چهره ای کاملا مغرور به خود گرفته و در میان انبوهی از ساوهای سایز متوسط نقدهای مثبتی را دریافت کرده است. 4Runner که با یک پیشرانه V-6 ارائه می شود، در میان سایر کراس اوور های هم سطح خود با جیپ گرند چروکی رقابت می کند.

9 خودرو برتر و قابل اطمینان تویوتا سال 2021

تویوتا فور رانر به عنوان یکی از معدود خودروهای شاسی بلند سایز متوسط ​​بازار با پاسپورت آفرود معتبر، آماده است تا شما را فراتر از جایی ببرد که شما تصور می کنید. 4Runner همچنین برای رانندگانی که اشتهای ماجراجویی دارند بی نظیر است. نسل فعلی فور رانر از سال 2010 تا کنون در حال ساخت است که فیس لیفت های متعددی را دریافت می کند. این نسل از فور رانر ظاهری باکس تر را به ارمغان آورد. این مدل با دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ متحرک و جفت‌های استاندارد 4.0 لیتری V-6 آن با گیربکس پنج سرعته اتوماتیک ارائه می‌شود. 4Runner سال 2014 از طراحی جدید و تهاجمی جلویی بهرمند شد و سال 2015 هم سطح تریم TRD Pro در ایالات متحده معرفی شد.

6. تویوتا پریوس

تویوتا پریوس اولین خودروی هیبریدی جهان است که برای بازار جهانی تولید انبوه شده است و در سال 1997 در ژاپن و پس از مدت کوتاهی در سال 2001 در آمریکای شمالی عرضه شد. از آن زمان تاکنون بیش از 4 میلیون پریوس فروخته شده است که به این معنی است که امروزه در رتبه اول قرار دارد. از محبوب ترین خودروهای EV جهان تا به امروز. مصرف سوخت بر تمامی آن حاکم است و به لطف موتور 1.8 لیتری چهار سیلندر، این خودروی کامپکت هیبریدی تنها 4.1 لیتر در اعضای صد کیلومتر برای مسیر شهری و 4.4 لیتر هم برای مسیرهای برون شهری سوخت مصرف می کند.

تویوتا پریوس هیبریدی که در سال 1997 در ژاپن عرضه شد، اولین بار در سال 2001 در ایالات متحده عرضه شد و در همان سال اول تنها 15000 دستگاه از این خودرو فروخت. تا سال 2011، فروش در ایالات متحده به مرز 1 میلیون رسید و امروز فروش جهانی این خودرو از مرز 3.5 میلیون عبور کرده است. تویوتا Prius از یک موتور بنزینی و یک موتور الکتریکی با بسته باتری استفاده می کند. پریوس از محدود خودروهایی است که از گیربکس CVT با قابلیت تقسیم صحیح قدرت استفاده می کند. سیستم هیبریدی با استفاده از موتور الکتریکی در سرعت های پایین، مصرف سوخت را به طور شگفت آوری کاهش می دهد و در صورت نیاز موتور گازی به طور خودکار روشن می شود. همانطور که می دانید در خودروهای هیبرید موازی موتور بنزینی تنها در دور بالا فعال می شود و بسته باتری با انرژی گرفته شده از ترمز و موتور بنزینی شارژ می شود.

7. تویوتا تاکوما

تویوتا تاکوما از سال 2008 پیشرو فروش در میان وانت‌های جمع‌وجور و متوسط ​​بوده است و طیف گسترده‌ای از پیکربندی‌ها را ارائه می‌کند. از کامیون‌های معمولی تا آفرودهای سخره نورد و مدل‌های شبه لوکس. این در سبک های بدنه Access Cab و Double Cab موجود است. نسخه های اکسس کابین دارای درهای عقب لولایی عقب و صندلی های پرش تاشو هستند، در حالی که دو کابین دارای چهار در معمولی و یک نیمکت عقب سه نفره است که برای حمل بار بسیار مناسب می باشد. تاکوما در صورت تجهیز مناسب می تواند بیش از 3 تن وزن را یدک بکشد. رقبای سرسخت تاکوما شامل شورولت کلرادو، جی ام سی کانیون و نیسان فرانتیر می شوند. قبل از تاکوما، تویوتا پیکاپ‌های کوچک‌تری را با نام‌های مختلف عرضه می کرد.

تاکوما قابل اعتماد، مستحکم و کاربردی است که در عین حال زیاد مورد توجه قرار نگرفته است، تاکوما در نسخه‌های استاندارد دو کابین چهار یا پنج نفره عرضه می‌شود، که هر دو به یک موتور V-6 مجهز شده‌اند.

8. تویوتا پرادو

پرادو همه به عنوان یک ساو متوسط در لیست 9 خودروی قابل اطمینان تویوتا در سال 2021 قرار گرفته است. پرادو به عنوان برادر کوچکتر لندکروز در بین ایرانیان از محبوبیت زیادی برخوردار است و تعداد زیادی از این خودروها را در خیابان های کشورمان مشاهده می کنید. دلیل اینکه ما در انتهای این لیست به معرفی پرادو می پردازیم، قیمت بالای آن است که توان خرید را از بسیاری سلب می کند. خودرویی که در چندین نسل متفاوت روانه بازار شده و تا حدودی می توان آن را یک لندکروز به صرفه تر نامید.

تعداد اندکی از نسل دوم پرادو به بازار ایران راه پیدا کرده که بیشتر مورد استفاده ارگان های دولتی بوده تا افراد شخصی. اما برعکس نسل اول و دوم حضور نسل سوم تویوتا پرادو در ایران پر رنگتر بوده و شاهد تعداد زیادی از این خودروها در بازار کشورمان بودیم. امروزه بازار خرید و فروش این خودرو همانند اس یو وی سانتافه داغ تر از دیگر خودروهای تویوتا است. هر چند این خودرو هنوز هم بیشتر در اختیار ارگان ها و شرکت های دولتی یا شخصی قرار دارد، ولی اگر شما هم به دنبال یک ساو کوچک، درون شهری و در عین حال کوهنورد هستید، ما پرادو را به شما توصیه می کنیم. از مهمترین معایب این شاسی بلند تویوتا می توان به قیمت بالا و همچنین کیفیت هندلینگ آن اشاره کرد.

9. تویوتا لندکروز

خودروی تویوتا لندکروز هر چند یک خودروی قابل اطمینان است، ولی هر کسی توان خرید آن را ندارد. اگر به آگهی های فروش این خودرو در سایت های مختلف نگاهی بندازید، متوجه سقف قیمت این خودرو در ایران خواهید شد. هر چند قیمت ها نوسان زیادی دارند ولی تا به امروز (خرداد 1400) یک خودروی لندکروز 4 درب، 6 سیلندر مدل 2013 و صد هزار کیلومتر پیمایش حدود 7 میلیارد برای فروش آگهی شده است.

لندکروز یک شاسی بلند بزرگ با قابلیت آفرود بی نظیر است که بسیار مجلل می باشد و هر کسی بودجه خرید آن را داشته باشد لحظه ای درنگ کردن بی معنی است. شاید مدل های جدید این خودرو راه به بازار ایران پیدا نکرده باشد، ولی مدل های موجود هم کم لایق ستایش نیستند و این نهایت یک خودروی ساو است که ما می توانیم داشته باشیم. اگر به نمای داخلی آن بخواهیم اشاره ای داشته باشیم، نباید از طراحی مجلل آن در داخل غافل شویم.

شاید مشاهدات شما از بسیاری خودروها با گفته های ما متفاوت باشد، ولی خودروهایی که ما در بالا برای شما معرفی کردیم، از اتومبیل های قابل اطمینان تویوتا هستند که با دوام بالا و کمترین هزینه تعمیر بهترین گزینه برای خرید یک خودروی اقتصادی به حساب می آیند. اگر ماشین شما هم از خودروهای برند تویوتا می باشد می توانید تمامی لوازم جانبی تویوتا خود نظیر چراغ و مانیتور را از تویوتا اسپایدر با قیمت مناسب خریداری کنید.

toyota-facelift 2020 (3)

تویوتا اسپایدر
بزرگترین مرکز فیس لیفت تویوتا در ایران

انجام فیس لیفت و تغییر ظاهر تمامی خودروهای تویوتا در ایران به جدیدترین مدل ها مثل 2022

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *