بررسی تویوتا پرادو 2015

بررسی تویوتا پرادو 2015

تویوتا به عنوان یکی از تولید کنندگان برتر خودروهای پیشرفته در بازار جهانی از دیرباز بین ایرانیان شناخته شده است و محبوبیت خاصی دارد. برندی که بیشتر با خودروهایی نظیر پرادو و لندکروز یا حتی هایلوکس در بین کاربران به محبوبیت بیشتری رسیده است. ما در این بخش می خواهیم یکی از SUV های بسیار خوش استایل این شرکت ژاپنی را برای شما برسی کنیم. پرادو 2015 که در واقع فیس لیفتی از نسل چهارم خط تولید پرادو به حساب می آید.

Toyota Land Cruiser Prado 768x476 1

تویوتا ماشین های پرادو را در 4 نسل عرضه کرده که نسل اول و دوم آن به بازار ایران راه پیدا نکردن ولی نسل های بعدی یعنی نسل سوم یا J120 و نسل چهارم یا J150 به بازار ایران راه یافتند و بیش از هر شاسی بلند دیگری نظر کاربران ایرانی را جلب کردند. از آنجایی که زیبایی ظاهری خودرو برای کاربران ایرانی هنگام خرید خودرو بسیار مهم است ماشین های پرادو یا حتی لندکروز شرکت تویوتا به خاطر ظاهر شکیلی که دارند، یک امتیاز اضافه برای جلب نظر مشتریان ایرانی و خارجی در توشه خود دارند. ما در این مطلب می خواهیم فیس لیفت پرادو در سال 2015 را برای شما بررسی کنیم.

بررسی تویوتا پرادو 2015

اگر میل شدیدی برای تحقق یک رویای ماجراجویانه و کاوش در مسیرهای طولانی را داشتید، تویوتا پرادو همیشه یک شرط مطمئن بود و از این به بعد هم خواهد بود. خودرویی که در ایران عنوان یکی از پرفروش ترین ساوهای خارجی را به دست آورده است. پرادو یک 4WD یا چهار چرخ متحرک قدیمی است که قابلیت آفرود واقعی دارد، اما بیشتر نقش یک اتوبوس خانوادگی را بازی می کند. 

برای شروع ابتدا از موتور توربرو دیزل آن بگوییم که بروز شده و صدای آن تا حد زیادی کاهش یافته است. این موتور قدرت و گشتاور بیشتری را از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک و جدید به چرخ ها منتقل می کند. با این حال سوخت کمتری هم مصرف می کند. تویوتا پرادو 2015 همچنان مانند همیشه ناهموار و عملگرا است تا جایگاه خود را به عنوان یکی از برترین شاسی بلندهای بازار جهانی تثبیت کند. این بار شاهد عرضه دو مدل متفاوت با موتور 4 لیتری بنزینی V6 و دیزلی 2.8 لیتر هستیم. اگر در بیست سال گذشته شما جستجو می کردید، یک موتور دیزلی 3.0 لیتری را در زیر کاپوت آن پیدا می کردید.

بررسی تویوتا پرادو 2015

  • سری J150 پرادو از زمان تولید اولیه یعنی سال 2009 اکنون ارتقاء کاملی را دریافت کرده و در واقع شاهد یک فیس لیفت ظاهری و مکانیکی بود. موتور دیزلی 2.8 لیتری و 6 سرعته اتوماتیک جایگزین موتور 3.0 لیتری 5 سرعته شده است.

رقبای اصلی تویوتا پرادو مدل 2015: جیپ گرند چروکی، لندرور دیسکاوری و میتسوبیشی پاجرو از مهمترین رقبای این شاسی بلند شرکت ژاپنی تویوتا هستند. با توجه به اینکه حدود 98 درصد از خریداران قبلی پرادو مدل موتور دیزلی پرادو را به موتور بنزینی v6 ترجیح داده اند، دیزل معامله اصلی ما در اینجا است. نکته ای که امتیاز فروش بالای هایلوکس و فورچونر به حساب می آید.

بررسی تویوتا پرادو 2015

موتور دیزلی جدید پرادو و گیربکس خودکار سطح جدیدی از ظرافت و لذت رانندگی را به ارمغان می آورند، اما هیچ بهبود قابل توجهی در عملکرد ندارند. این موتور دیزلی جدید نه تنها برای پرادو بلکه برای تویوتا هم مهم است. زیرا به زودیزیرا به زودی نسل هشتم هایلوکس ute و همچنین فورچونر 4WD مبتنی بر هایلوکس را تامین خواهد کرد.

به علاوه، پیشرانه دیزلی بسیار تصفیه شده و سواری راحت؛ توانایی خارق العاده در خارج از جاده را به ارمغان می آورد. مهمتر از همه تویوتا ادعا می کند که این موتور حدود 40 نیوتون متر گشتاور بیشتر تولید می کند. در واقع به لطف سیستم تزریق سوخت معمولی و پرفشار، توربوشارژ پیچیده تر و اتاق های احتراق جدید می تواند این نیرو را تولید کند.

بررسی تویوتا پرادو 2015

هنگامی که مجهز به جعبه دنده 6 سرعته و غیر اتومات است، حداکثر گشتاور موتور 2.8 لیتری به 420 نیوتون متر می رسد. البته این تنها مخصوص مدل های ارزان قیمت GX و GLX است. صدای جغجغه دیزل و بسیاری از ضربه های موتور قبلی در پرادو 2015 از بین رفته است. هنوز هم می توان گفت که 2.8 یک دیزل است اما مطمئناً در زیر گاز یا دریچه گاز بسیار ساکت تر و نرم تر است. تجربه کلی رانندگی با خودروی شش سرعته اتوماتیک بهبود می‌یابد، زیرا تعویض دنده‌ها به طور قابل توجهی نرم‌تر و زمان‌بندی‌تر از دنده‌های پنج سرعته است. دنده بالا 19 درصد سریعتر نیز باعث می شود پرادو در سرعت های بالا آرام تر و آرام تر شود.

مثل همیشه سیستم تعلیق منعطف حتی در بدترین جاده ها سواری جذاب و رضایت بخشی را ایجاد می کند. اما با توجه به ضریب وزن بالای پرادو سیستم تعلیق نرم به پویایی آن در مسیرهای ناهموار کمک می کند. البته مدل های VX و کاکادو با سیستم تعلیق KDSS پیشرفته عملکرد بهتری نسبت به سایر مدل های پرادو دارند.

همان سیستم تعلیق منعطف همراه با دنده های دوگانه و فاصله سخاوتمندانه از سطح زمین، توانایی آفرود را برای پرادو فراهم می کند که تقریباً همه رقبای خود را شرمنده می کند. دیگر اقدام مهمی که می تواند رضایت خریداران را جلب کند، اضافه شدن سیستم ناوبری ماهواره ای به لیست تجهیزات استاندارد مدل پرفروش GXL است.

اگر وارد پرادو GXL 2015 شویم، با پلاستیک های مقاوم، تزئینات پارچه ای سخت و دکمه ها و سوئیچ های هوشمندانه با کاربری آسان روبرو می شویم که حس بهتری نسبت به مدل قبلی ایجاد می کند. هر چند هنوز هم انتقادات زیادی از فضای داخلی پرادو، داشبورد و کابین آن وجود دارد.

بررسی تویوتا پرادو 2015

برای خرید کیت فیس لیفت پرادو به آدرس فروشگاه تویوتا اسپایدر که در پایین این صفحه ارائه شده مراجعه کنید. تویوتا اسپایدر مرکز خرید لوازم جانبی تویوتا در ایران است. به راحتی می توانید بخش های خاصی از خودروی تویوتا شما که با توجه به سلیقه خود احساس می کنید نیاز به تعویض دارند با قطعات مورد نظر شما تعویض می شوند و بر حسب هزینه مدنظر می توانید یک فیس جدید به خودروی خود بدهید. اینجا مرکز نصب آپشن تویوتا و ارائه فیس لیفت جدید برای خودروی شما است.

toyota-facelift 2020 (3)

تویوتا اسپایدر
بزرگترین مرکز فیس لیفت تویوتا در ایران

انجام فیس لیفت و تغییر ظاهر تمامی خودروهای تویوتا در ایران به جدیدترین مدل ها مثل 2022

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *