چرا باید بر روی خودرو مانیتور نصب کرد؟

یکی از پرفروش ترین لوازم جانبی خودرو مانیتور است. دستگاه که بر روی درصد ناچیزی از خودروها در داخل ایران استفاده می شود. اگه قیمت بالا این وسیله جانبی را کنار بگذاریم. شاید اکثر راننده ها از قابلیت های چنین دستگاهی اطلاعی ندارند. بیشتر جنبه های صوتی و تصویری آن را در نظر می گیرند.معمولا چند نوع مانیتور نصب می شود. از جمله مانیتور پشت سری، مانیتور سقفی ..

در این پست تویوتا اسپایدر به بررسی ویژگی های مفید مانیتور خودرو می پردازد و به شما می گوید چرا باید بر روی خودرو مانیتور نصب کرد.

هر چند مانیتور خودرو قیمت بالایی دارد. اما در بازار مدل های ارزان قیمت هم پیدا می شود. مدل های اندرویدی، ویندوزی با صفحه نمایش در سایز های مختلف. هر چقدر که بیشتر هزینه کنید. می توان مانیتور با کیفیت تر و با امکانات و ویژگی های پیشرفته تری را خریداری کرد.

معمولا کسانی که خودروهای خارجی مثل تویوتا و.. دارند. توانایی خرید مانیتور آن را نیز دارند. با نصب Monitor بر روی خودرو دیگر نیازی به سایر ابزار صوتی و تصویری مثل دی وی دی پلیر و … نیست. وقتی شما بر خوردوی خود این دستگاه را نصب می کنید.یگه نیازی به آینه مانیتور دار نیست. به راحتی می توان دوربین دنده عقب، یا دوربین ۳۶۰ درجه را به مانیتور خودرو متصل کرد.

یک مانیتور خوب با سیستم عامل اندروید قادر به اجرای تمامی برنامه های GPS و نقشه یابی را دارد. برنامه هایی که حتی به صورت آفلاین قابل اجرا هستند. یعنی زمانی که شما در حال رانندگی هستید. می توان نقشه راه ها و مسیرهای درونی شهری و برون شهری را بر روی مانیتور مشاهده کرد. و از نقشه گویا استفاده کرد. تا مسیر درست را به شما نشان دهد. قابلیتی که اکثر راننده ها در کشور ما از آن بی اطلاع هستند.

یک مانیتور دارای صفحه نمایش از ۸ اینچ یا ۱۰ اینچ به بالاتر است. خصوصا اگر سیستم عامل ان اندرویدی باشد. می توان به تمامی برنامه های اندرویدی مثل اپلیکیشن های ارتباطی واتس اپ و تلگرام دسترسی داشته باشید.

یا برنامه های مدیریت مکالمه که می توان مکالمات تلفن خود را از طریق بلوتوث به مانیتور انتقال داد. و صدای خود را از طریق سیستم صوتی ماشین کنترل کرد.

با نصب مانیتور خودرو می توان دوربین دنده عقب، دوربین جلو، یا دوربین ۳۶۰ درجه خودروی تویوتا خود را به مانیتور وصل کرد. و محیط پشت ، جلو و اطراف خودرو را به صورت واضح بر روی صفحه نمایش مشاهده کرد. این قابلیت مانیتورها در هنگام پارک ماشین، خروج از پارک، یا مواقعی که در ترافیک و مسیر های داخلی شهری و برون شهر در حال رانندگی هستید به شما کمک می کند. تا کنترل جلو و عقب خودرو را در دست داشته باشید. همچنین در مواقعی که وضعیت آب و هوایی چندان مناسب نیست. چنین قابلیتی به شما در رانندگی با امنیت بالا به شما کمک می کند.

rear view camera toyota corolla ex cd radio gps navigation S126002E 16

مانیتورهای جدید مثل یک گوشی یا تبلت اندرویدی هستند. و حتی قابلیت بسیار پیشرفته تری دارند. مثلا می توان گوشی خود را به مانیتور متصل کرد. با استفاده از تکنولوژی MirrorLink می توان گوشی را به وسیله یک کابل USB، یا بلوتوث به مانیتور متصل کرد. و به کنترل وضعیت خودرو پرداخت. به محض برقراری اتصال می توان با استفاده از صفحه لمسی یا کنترل‌های روی غربیلک فرمان از برنامه های دستیار صوتی و .. استفاده برد. همچنین آهنگ های گوشی را بر روی خودور با صدای بلند و با کیفیت تر پخش کنید.

یکی دیگر از قابلیت ها و امکانات مانیتور خودرو کنترل و نمایش وضعیت سیستم سرمایشی و گرمایشی داخل خودرو بر روی صفحه مانیتور است. دمای خودرو و سایر قسمت ها مثل موتور و .. را نمایش می دهد.
یکی دیگر از ویژگی های مانیتور تویوتا قابلیت استفاده از اپلکیشن های اندرویدی برای پخش فایل های صوتی و تصویری با استفاده از موزیک پلیر های پیشرفته اندرویدی است. و از طریق کنترلی که بر روی فرمان نصب یا دنده خودرو نصب می شود. به مدیریت و پخش موزیک پرداخت.

مانیتور پشت سری:
در ابتدای بحث به مانیتور پشت سری اشاره کرده ایم. دستگاهی که بر روی صندلی درپشت سر راننده نصب می شود. و می توان از آن به عنوان پخش کننده صوتی و تصویری استفاده کرد. حتی در طول مسیر و مسافرت سرنشیان عقب با آن به تماشای فیلم بپردازند. اگر می خواهید در طول مسافرت فرزندان خود در طی مسیر خسته نشوند. از مانیتور پشت سری بر روی خودرو استفاده کنید. تا آنها به راحتی برنامه ها و ویدئوهای مورد علاقه خود در طول مسیر مشاهده کنند.

car dvd monitor

مانیتور سقفی:

مانیتور سقفی نوع دیگر از مانیتور هست که به جای اینکه در پنل جلوی خودرو نصب یا پشت صندلی راننده نصب شود. در قسمت سقف خودرو به صورت آویز و تاشو نصب می شود. این مانیتورها معمولا سایز صفحه نمایش بزرگتری دارند.کسانی  که دوست دارند هنگام مسافرت سرنشیان عقب خودرو به راحتی بتوانند ویدئو و .. تماشا کنند. از این نوع مانیتور سقفی خودرو می توانند استفاده کنند.

پس ویژگی های مانیتور خودرو:

دارای صفحه نمایش با کیفیت HD و..
سایز صفحه نمایش
مجهز به سیستم عامل اندروید، ویندوز و..
قابلیت نصب تمامی برنامه های مسیریابی GPS، و شبکه های اجتماعی
قابلیت پخش فایل های صوتی و تصویری
قابلیت اتصال به گوشی با استفاده از بلوتوث و کابل USB
قابلت MirrorLink نمایش بر روی گوشی
قابلیت اتصال دوربین دنده عقب یا دوربین ۳۶۰ درجه خودرو به مانیتور
قابلیت نمایش وضعیت بخاری یا کولر خودرو بر روی مانیتور

و..

جهت خرید لوازم جانبی تویوتا و فیس لیفت تویوتا به فروشگاه اسپایدر مراجعه یا تماس بگیرید.

toyota-facelift 2020 (3)

تویوتا اسپایدر
بزرگترین مرکز فیس لیفت تویوتا در ایران

انجام فیس لیفت و تغییر ظاهر تمامی خودروهای تویوتا در ایران به جدیدترین مدل ها مثل 2022

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *